Tack
 
Har du öppnat och kollat inuti? Är sab-kontakten kopplad?
 
Den har inte larmat för Sabotage. Min panel gör skillnad på sab och larm även fast det är tillkopplat.
Sedan har denna Honeywell EMPS85/W en ingång för sabotage men ingen sprint :)
Så det är fake sabotage.

Jag vill byta ut magnetkontakterna mot något riktigt bra.
Vad kan ni rekommendera?
 
Nej, är ju klart lite långsökt, menar mest om du undersökt insidan. Sabkontakten brukar bara bestå av en ledande fjäder som ger avbrott om man öppnar MKT.

Jag rekommenderar som vanligt infällda kontakter då dessa inte är så lätta att detektera eller manipulera, borra upp på vinden om möjligt. I övrigt är det väl bara att ta valfria, en så pass enkel konstruktion ska väl inte kunna skilja allt för mycket? Gör något åt tråddragningen och flytta helst upp den till ovansida dörr så den inte sitter så utsatt.
 
Skumpe
Detta hände mig. Jag har dubbelbalanserade sektioner precis som du och jag har fått inbrottslarm (inte sabotage) och det är extremt osannolikt att dörren öppnats. Jag skulle säga praktiskt omöjligt. Förstår inte hur det gått till, larmet har fungerat felfritt sedan installation för ett par år sedan. Hittar bara rätt diffusa svar vid googling.
 
Djävligt taskigt installerat, dessutom med väldigt fula produkter. Infällt är bäst eller t.ex. Alarmtechs MC440
 
Skumpe
G Gavel skrev:
Djävligt taskigt installerat, dessutom med väldigt fula produkter. Infällt är bäst eller t.ex. Alarmtechs MC440
Jag har en MC440 monterad på korrekt vis. Vad jag funderar på är om det kan vara att den sitter "utomhus". Den är monterad i mitten av en "dubbeldörr" där klimatet i mellanrummet (15 cm) är mer likt utomhus än inomhus. Den yttre dörren är inte tät så det blir en viss fukt på morgonen. Den löste ut vid fem när det ösregnade. Men den är i övrigt helt korrekt monterad och som sagt, dubbelbalanserad. Syns inga skador på insidan och ingen fukt. Ett mysterium för mig.
 
Skumpe
Demmpa Demmpa skrev:
Tempområde -10-+55°, RHmax 95%,
[länk]

Eller -40-+70°, IP43,
[länk]
Säger mig tyvärr inte mer än att det säkerligen låg inom gränserna temperaturmässigt men fuktigheten kan jag inte mäta. Särskilt inte i efterhand. Det var hur som helst mycket märkligt, när man läser om dessa kontakter ska de vara otroligt driftsäkra, men om dörren öppnats kan det bara förklaras genom en totalt osannolik historia (detta gäller en balkongdörr som är larmad utan fördröjning, jag var där sekunder efter larmet löste ut och det var ingen där och det fanns inga spår varken på eller under balkongen. Det är nog drygt fyra meter till marken).
 
Skumpe
Demmpa Demmpa skrev:
Den med IP-klass 43 kan sitta ute och få regn på sig,
[länk]

[bild]
Måste vara någon annan sorts driftfel då. Men svårt att säga vad, hittar dåligt med info om detta när jag söker.
 
I fallet med regn så skulle det kunna vara så att det blivit jordfel i magneten, vilket centralen detekterar som larm
 
Jag flyttade de närmre men det hjälpte inte. Se bilder, det borde räcka?
Nu har jag fått falsklarm 2 gånger idag.

Något annat jag kan testa? Min ide är att koppla NC istället för EOL.
 
  • Säkerhetssensor monterad i hörnet av ett rum med synlig kabeldragning längs väggen och taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Övervakningskamerans installering i ett hörn med synliga kablar och fästanordningar på en vit vägg och tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två vita dörrsensordelar monterade nära varandra på en vit dörrkarm och dörrblad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
du har inte en lös/skavd sladd nånstans?
 
Jag önskar det vore så. Jag knackade och drog hårt i MKn.
:\
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.