ingen fråga denna ggn. tänkte bara bidra med lite bilder på tillbyggnaden av mitt Älvsbyhus garage ser ut ifall någon går i liknande tankar.
 
  • Bild071_Small.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
och lite senare
 
  • Bild094_Small.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och så senast idag. den vita färgen är oljebaserat grundfärg. akrylat täckfärgen får jag ta till våren då temperaturen stigit.

Bygger ut från 37m2 till 73m2. Blir plats för 4 bilar.
 
  • Bild111_Small.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej Kul med bilder.
Ska till och gjuta min garagesula till veckan. Innan garaget kommer på plats v.46.
 
Blir bra, men hvorfor ikke ha en dør til?
 
Mikael_L
Snyggt, man kan aldrig få för mycket garageplats :)
Dags att köpa fler bilar nu? ;)

Jag antar att du flyttat befintliga fönster till den nya ytterväggen!?
Är det helt öppet inne nu, eller har du några avskiljande innerväggar?
Hur har du "skarvat" grunderna?

mvh //ML
 
Bidda skrev:
Blir bra, men hvorfor ikke ha en dør til?
Var någonstans tänkte du ?
 
Mikael_L skrev:
Snyggt, man kan aldrig få för mycket garageplats :)
Dags att köpa fler bilar nu? ;)

Jag antar att du flyttat befintliga fönster till den nya ytterväggen!?
Är det helt öppet inne nu, eller har du några avskiljande innerväggar?
Hur har du "skarvat" grunderna?

mvh //ML
Har redan tillräckligt tycker frun, 3st hobbybilar + 2 bruksbilar, dessutom har jag ytterligare en tävlingsbil tillsammans med en kompis, sedan står det ett släp på sidan av garaget som också ta lite plats.

Det är samma fönster som innan på kortsidan. älvsbyhus orginal. bara att flytta. planlösningen kommer bli helt öppen. just nu sitter delar av mellanväggen kvar. Jag har arbetsbänk och tvättstället förankrat i den väggen. Jag har återanvänt isolering och ytterpanel.

Skarven mellan plattorna är ca 15mm, jag kommer lägga ner någon form av elastiskt massa imellan som tar upp rörelsen.



 
  • Bild109_Small.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Benny_Steen skrev:
Var någonstans tänkte du ?
Tenkte at det kunne være nyttig å en dør til i bakkant for å lette tilkomst og som rømningsvei i tilfelle eks. brann. Kan også da lage en "vegg" for å varme opp den innerste delen av garasjen.
 
Bidda skrev:
Tenkte at det kunne være nyttig å en dør til i bakkant for å lette tilkomst og som rømningsvei i tilfelle eks. brann. Kan også da lage en "vegg" for å varme opp den innerste delen av garasjen.
Jag har brandsläckare i garaget. så det är nog lugnt. Men hur menar du "lage en vegg" för uppvärmning ?

Jag har vattenburen golvvärme i hela garaget så uppvärmingen är inget problem.
 
Mikael_L
Jag tolkar det som att dela av garaget med en vägg, så det går att ha olika temperaturer i de två delarna.
 
Skulle väggen var flyttbar eller hur skall man kunna köra längst in med bilarna ?
17 grader i luften och 22 på golvytan är perfekt när man skruvar :)

Här är en bild sedd från andra sidan. 12.1 meter djupt och 6,1 meter brett. Dubbla portar på framsidan.

 
  • Bild112_Small.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Riktig, dele av med eks. isolert pressenning. Som sikkert også kjent for dere så er det mest gunstig å ikke ha for høy temp i rommet til de bilene som er i daglig bruk. Det øker rustfaren og kondensfaren ved stor temp. forskjell på vinteren, spesielt om du bor i et distrikt hvor veiene saltes på vinteren.
 
Mikael_L
Benny_Steen skrev:
17 grader i luften och 22 på golvytan är perfekt när man skruvar :)
Jo man blir ju lätt lite svettig annars, när mekarlusten tar ordentlig fart ;D
Det blir fint det där garaget! Lyckost ;)
 
Bidda skrev:
Riktig, dele av med eks. isolert pressenning. Som sikkert også kjent for dere så er det mest gunstig å ikke ha for høy temp i rommet til de bilene som er i daglig bruk. Det øker rustfaren og kondensfaren ved stor temp. forskjell på vinteren, spesielt om du bor i et distrikt hvor veiene saltes på vinteren.

Det är sant. bruksbilar mår bäst av stå i kallgarage eller under carport. Fast i detta garage tar jag bara in bruksbilarna när någon service skall ske. Annars får dom stå ute med motorvärmare/kupévärmare. Jag har dessutom en avgasutsug
som jag brukar starta när jag kört en en blöt kall bil för att får ut fuktigt luft.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.