Jag har ett betongfundament efter en skrotad oljepanna. 1 x 2 m, 1 dm högre än omgivande golv. Har tänkt använda Byggmax version av snigeldynamit. Hur tätt skall jag borra och hur djupa, 30 mm, hål för att kunna lägga en ny slipsats utan alltför mycket bilande av kvarvarande småknölar?
 
Casaloco
Varför bilar du inte bort det istället? Är fundamentet armerat tror jag inte snigeldynamit är så effektivt
 
Mikael_L
Efter att alla hål som behövs för snigeldynamiten är borrade så borde det gå snabbt och enkelt att bara bila bort skiten och strunta i dynamiten ...
 
Jag har bilat bort en rejäl trapp. Dör började jag med snigeldynamit. Jag importerade dock från polen för att få ner priset. Snigeldynamiten hjorde det klart lättare att bila. Men jag önskar att jag borrat fler hål än jag gjorde, det blev mycket jobb med bilmaskinen.

Men 10dm med 30mm hål vet jag inte om det funkar. Min var klart tjockare.
 
A
Hyr en motorkap med diamantklinga. Såga spår ocb bryt loss med bil hammaren. Det blir mycket billigare än snigeldynamit, plus att du får nog ett jämnare resultat.

Edit: Har bilat både berg (ca 10m^3) och betong och använt både snigeldynamit och motorkap. I berg är dynamiten väldigt bra, men i betong så är kapen suverän. Den skär som smör. Sen är det bara att knaka bort.

10cm är dessutom mycket svårt. Minst 30-40cm långa hål för att det ska gå bra med snigeldynamit.
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Daniel 109
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.