Okej, söker efter en bra fuktmätarecatt ha i krypgrunden.. har sökt med ljus och lykta men hittar ingen som fyller mina krav skulle behöva någon som:

# kan logga, gärna via Wifi eller så så jag slipper krypa under och hämta den hela tiden.

# annars ska den kunna logga en längre tid (minst 2månader)

# vara så noggrann som möjligt.

# max ca 1600kr.

Någon som har erfarenhet av en som faller in inkom dessa kriterier?

Mvh
 
Sensorpush. Liten, strömsnål, bra hårdvara.
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
Sensorpush verkar ju riktigt användarvänlig, tydliga diagram och allt. Når blåtanden genom en våning i huset tro?
Vart köpte du din?
Har du någon
G guggen skrev:
Sensorpush. Liten, strömsnål, bra hårdvara.
 
K Kane skrev:
Jag kör en Raspberry pi, Z-wave och Domoticz. Under 1600 kr med Z-wavesticka och sensor, [länk]
Denna verkar lite för avancerad för en som mig som är helt grön på allt som har med sensorer, nätverk etc att göra. Men tack för tipset! :)
 
Jag tycker den är helt grym. Har haft min mer än ett år, ej behövt byta ngt batteri. Bor i ett gammalt hus med rejäla bjälklag mellan vån men har inga problem att läsa den (ligger på vinden) från bottenvåningen, dvs genom två bjälklag.
Numera finns tydligen ett tillbehör som tankar upp en eller fler sensorer till deras cloudtjänst så man kan vara var som helst.
Jag köpte min på Amazon för 50 dollar.
Det finns ngt kit man kan köpa till för ngra dollar för att testa och kalibrera den.
 
  • Gilla
Kerratron
  • Laddar…
En sonoff med fuktsenor? Borde du klara dig med 200kr.
 
Joacimz Joacimz skrev:
En sonoff med fuktsenor? Borde du klara dig med 200kr.
Hur loggar man värden med en sonoff?
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Hur loggar man värden med en sonoff?
Sorry, kollade fel. Det var förbrukningen man kunde mäta via deras app.
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
En Logger 2020 kanske? När du väl börjar kommer du att hitta en massa andra saker du vill hålla koll på...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.