Söker efter en spis med två ugnar och induktionshäll, vet någon om det finns någon sådan? Hittar bara med keramikhäll.
 
eki6151.jpg

Electrolux EKI 6151
Kostar 13510:-
 
studsa in p  www.vitvarumaklarna.se
dom har enormt utbud med bilder, priser, storlekar och hela faderullan..........
 
Varför ska man ha 2 ugnar?
 
Ett alternativ till varmluftsugnen (så man kan göra älgsteken och klyftpotatisen samtidigt)
dessutom borde det vara energisnålare (eftersom man oftast använder en ugn och den då är mindre än en traditionell ugn)
 
Jag lagar mycket mat och ser stora vinster med två ugnar. Även det som någon sade att den mindre ugnen man kanske använder oftast är energisnålare. PÅ de andra sidorna finns det massor av ugnar men ingen med två ugnar och induktion. Den som visas på bild är tyvärr micro!
 
Bob_the_builder
Nu har vi inte kommit så långt med bygget att vi faktiskt har bestämt något om vitvarorna, men än så länge är det den här som gäller:

ECO02027.jpg

Electrolux EKC6182
 
som oss då! Den där är det väl vanlig häll på? Men dock energiklass A på hela alltet...
 
Jag tror att induktionshällar endast finns för inbyggnad. Dvs du hittar ingen "vanlig" spis med en eller två ugnar som har induktionshäll.

/Ziro
 
Ziro skrev:
Jag tror att induktionshällar endast finns för inbyggnad. Dvs du hittar ingen "vanlig" spis med en eller två ugnar som har induktionshäll.

/Ziro
Jo det finns "vanlig" spis med induktionshäll, dock bara en ugn.

På Elektrostore hittade jag denna Electrolux, EKD61452,
pris: 14 065 kr

http://www.elektrostore.se/
 
hittade även den här:

Husqvarna Induction QSG 6061 X, oxå bara en ugn
Rostfri för "bara" 17 490 kr

finns på:

http://www.smartstep.se/elon/?pid=70310
Hallbäcks

Man börjar se att det kommer fler och fler vanliga spisar som har induktionshäll, och det kanske beror på en större efterfrågan om just såna.

I början på 90-talet tror jag att spisar med induktion kom, men såna var inte så vanliga, och det blev väl inte nån rusning efter en sån ny teknologi och efterfrågan blev inte så stor. Så de försvann mer eller mindre och blev inbyggnadsmodell istället.
 
Mady skrev:
Jag lagar mycket mat och ser stora vinster med två ugnar. Även det som någon sade att den mindre ugnen man kanske använder oftast är energisnålare. PÅ de andra sidorna finns det massor av ugnar men ingen med två ugnar och induktion. Den som visas på bild är tyvärr micro!
Något för dig som jag kan rekommendera är en Macrougn istället för Micro.
Jag köpte en Bosch Macrougn. Det fungerar både som vanlig ugn och micro. Separat eller tillsammans.
Jag använder den jätte mycket. Går mycket fortare att värma än vanlig ugn.
När vi samlar familjen är vi upp till 15 personer och då har jag verkligen användning av det stora spisen med 2 ugnar och macrougnen.
Jag tittade på Ylve där jag köpte min spis. Men hittade bara en spis med induktion (60cm) med bara en ugn.
Med vanlig keramik har de upp till 150cm och dubbla ugnar

Lycka till!
 
Hemmakatten
Sweli skrev:
Något för dig som jag kan rekommendera är en Macrougn istället för Micro.
Jag köpte en Bosch Macrougn. Det fungerar både som vanlig ugn och micro.
Tänkte precis föreslå samma sak. I vårt förra hus hade jag en "vanlig" inbyggnadsugn med varmluft, en inbyggnadshäll (dock ej induktion), en Bosch kombinerad ugn (med grill) och micro samt en "vanlig" micro. Det var jättebra, eftersom vi också lagar mat och bakar mycket.

Det borde också ge dig ett större urval om du kan tänka dig att köpa häll och ugn separat. Den Bosch Macrougn vi hade var 15 år gammal när vi flyttade men fungerade utmärkt. De nya modellerna måste vara ännu bättre. Kommer definitivt att köpa en till vårt nya hus. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.