Den rymmer 279 liter (alt 2)
Idag har vi grillen på en stubbe och skärbrädan på en pall intill.
 
2: 279liter
Motivering: Det skulle vara fantastiskt att ha ett bord att lägga upp grillmaten och förvaring av grillredskapen. mm
Hoppas på lite tur.
 
Svar; 2. 279 liter.

Detta bord skulle lösa alla mina problem med grusiga biffar, redskap och mosade avocados. Jag använder idag altanräcket som sidobord men mitt ”bord” är inte så brett varför balanserad kost blir en konst att bemästra. Senaste två veckorna har som nämts ovan en fin côte de boef, en fiskspade samt en grillad avocado mötts av gruset två meter ner.
(Spaden kunde räddas, côte de boefen och avocadon pratar vi inte om)
 
Alternativ 2 – 279 liter.
Ett bra bord med avställningsytor skulle göra att kvaliteten på mina grillningsförsök ökar i samma mängd, och då kanske mina två pojkar lyckas släppa sina datorspel tillräckligt länge för att de ska få lite frisk luft denna sommar?
 
2. 279 liter

Frågan är ju hur jag klarat mig utan grillbord så länge som jag har. Men i sommar får det väl ändå vara nog :)
 
svar: 279 liter.
Passar perfekt bredvid mitt sommarutekök som
nu är på gång. Har även stor altan där det skulle passa perfekt in bredvid nya gasolgrillen.Saknat avlastningsyta vid grillen, springer fram och tillbaka in o ut med alla grejor, och samma vid mitt utekök
 
2: 279 liter

Allt blir så mycket roligare att göra ute, så med detta fina bord blir man
inspirerad att testa nya saker att grilla.
 
2: 279. Vore trevligare om alla kunde stå ute och förbereda maten, annars får alltid någon stackare stå inne och göra sallad medan resten av familjen är ute i solen.
 
Det rymmer 279 liter.
Jag vill gärna ha skåpet eftersom det ser ut att passa perfekt jämte min Weber-grill. Dessutom saknar jag typ avlastningsyta förutom grillen.
/Lasse
 
279l

Detta bord hade varit en perfekt början på våran grillplats.
För tillfället balanserar jag en bricka med kött på ena trädgårdsmuren, ung 1,8m hög. Bricketer förvaras på andra sidan uteplatsen i jordkällaren. Tändaren förvaras på uteplatsen och övriga grillverktyg får springas fram och tillbaka mellan köket och grillplatsen.
Så denna hade gjort grillningen betydligt enklare, tryggare och roligare.
 
2: 279 liter

Lägger allt nuförtiden på gräsmattan eller på utebordet (som står en bit från grillen), så hade underlättat för mig med ett så fint sidobord både för att göra min fru glad över att kunna avlaste direkt vid grillen.
 
Maria T
Svar = 2 (279 liter)

Så snyggt bord, skulle inte skämmas för sig inomhus heller! Möjligheten att förvara porslin, bestick och grilltänger samt få en välbehövlig avställningsyta säger allt.
 
279liter

Ett grillbord hade kompletterat grillen på ett alldeles utomordentligt sätt! Som ny husägare och således också nybliven grill”mästare” (om du frågar mig) så har jag funnit något jag bara älskar med att ha hus och möjligheten att laga mat utomhus.
Med ett grillbord vid min sida hade det underlättat dom dagar jag vill laga mat på utsidan och skämma bort min fru och mina barn med härligt nygrillat!
 
2. 279 liter

Motivering: just nu får jag ställa allt direkt på altanen. Det blir väldigt bökigt. Folie som flyger iväg osv. Jag får böja mig ner hela tiden. Att grilla ska vara något kul, inte något jobbigt som man drar sig för.
 
2 - 279 liter

Jag skulle vilja vinna sidobordet till grillen då vi är i stor avsaknad av ett sådant, i dagsläget ligger alla grilltillbehör (två skorstenständare, fem grillgaller, paellapanna, röklåda, rökflis, tändare, tändkuber, borstar, stekspadar , kastruller osv osv) i en plastlåda som är avsedd för stolsdynor.. Nyinflyttade i vårt första hus sedan två månad tillbaka. Jag har lagt upp förslaget för sambon om att bygga ett bord med förvaring under men fått avslag på min "ansökan" då det helt enkelt inte finns tid eller pengar för det. Har byggt en ny altan som tog två helger att färdigställa samt lagt sten runt huset. helt enkelt påbörjat "utomhusrenoveringen".
Barnen på 2 & 4 år har varsin liten weber plastgrill, med sidobord till. Och varför skulle jag inte ha en? Skulle vara underbart kul att få vinna just denna tävling!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.