F
Scrollade igenom Aftonbladet och hittade dagens stora färska test. Kanske gammal info men nån som har PLUS eller komit över det på annat sätt som kan redogöra för resultatet?

Olika modeller av robotgräsklippare på gräs med rubrik och betyg i en tidningsartikel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har Plus. Det är Råd & Röns test de publicerar. Bäst i test är Robomow RS 615. Bra köp är Worx WG791E.1 som kostar hälften av vad testvinnaren kostar.
 
F
Det brukar vara råd&rön. Tyvärr så är dom generellt ganska risiga på att testa eller är det bara jag som tycker det?
 
Jag är ju ingen expert på tester, men jag tycker att de känns trovärdiga. Köpte precis tvättmaskin och torktumlare baserat på deras test. Vet du någon som är bättre än dem på att testa?
 
Många av RoRs tester är väl gjorda i samarbete med liknande tidningar i Europa?

/En RoR-prenumerant
 
F
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag är ju ingen expert på tester, men jag tycker att de känns trovärdiga. Köpte precis tvättmaskin och torktumlare baserat på deras test. Vet du någon som är bättre än dem på att testa?
Det är väl mest att när dom testar nåt inom ett område man har bra kunskaper så är det ofta lätt att se att dom är dåliga på området.

Typ ”bibliotikarier i Birkenstock testar kap&gersågar”

Branchtidningar borde vara vassare men det är väl rätt begränsat inom mångs områden.
 
Hur är testet gjort? Små kvadrater av perfekt gräs eller i riktiga trädgårdar med lite utmaningar?
 
Så här säger de (i Aftonbladet) att testet är gjort:

Klipparna testades undre fyra veckor, de fick klippa olika typer av gräs var tredje dag.
De ställdes in på olika klipphöjd, mellan 20-60 mm.
 
De lär ju inte ha testat en tomt som min i alla fall. Fram till häromveckan så var jag övertygad om att min Automower hade Sveriges tuffaste gräsmatta att klippa, men då var det en som startade en tråd om en ännu svårare uppgift.

Backigt, Stenläggningar, smala passager, förmåga att klippa fram till kanten på gräsmattan, klipptid av den totala tiden, mm är några krav jag skulle vilja se i den typen av tester.

Jag har inte sett något annat märke än Robomow och Husqvarna som klarar de tuffare utmaningarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.