Hejsan,

Ute efter lite inputs från den eminenta skara människor på denna sajt :)

Jag går i tankarna på att gjuta ca 20 cm bottenplatta (ca 8x4m) och bygga poolväggar i Leca eller i de färdigisolerade Lecablocken. Anledningen är att då kan man forma trappan fritt. Vi vill ha en bred trappa längs hela kortsidan med ett par platåer för barnen att leka på och i de färdiga kiten finns inte det.

Sedan antingen kakel/mosaik på tätskikt eller något som t.ex. Ex-Liner (www.novoma.com) som kostar ca 600-700 kr/m2

Oron finns självklart i obeprövade metoder,
Ex-liner?
Kommer kaklet att lossna?
Leca/gjuta?

Jag har inte räknat på det här ännu men jag undrar om någon har erfarenheter utanför de som finns publicerade här i forumet.

Tack på förhand :)
 
thomasliam
Hej
Vi byggde en pool i leca förra året och ska i år spruta på x-liner.
Samma anledning som ni för att få en större trappa som är mer sittvänlig för barn o vuxna....
Vi tror att x-liner är en bra grej då det går att utforma poolen precis som man vill.
Vi kommer att köpa pooldetaljerna från Tyskalnd då det är betydligt billigare där än i Sverige.
Hör av er om ni vill se bilder.

MVH
Thomas
Ystad
 
Var i tyskland köper ni pooldetaljerna?

På nätet eller direkt på plats?

MVH
Johan
 
thomasliam skrev:
Hej
Vi byggde en pool i leca förra året och ska i år spruta på x-liner.
Samma anledning som ni för att få en större trappa som är mer sittvänlig för barn o vuxna....
Vi tror att x-liner är en bra grej då det går att utforma poolen precis som man vill.
Vi kommer att köpa pooldetaljerna från Tyskalnd då det är betydligt billigare där än i Sverige.
Hör av er om ni vill se bilder.

MVH
Thomas
Ystad
Hej Thomas,

Det vore jättekul att se bilder. Vi har precis varit i kontakt med en X-linerleverantör och de pratar om ca 390 kr/m2.

Var köper du grejerna i Tyskland? Antar att det är lite enklare om man bor i Ystad än i Stockholmsområdet :) men det finns ju internet och företag som lever på att transportera poolsaker.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.