Med nytt badrum måste jag ju också ha en ny dörr och funderar på vad man kan ha. Har någon några bra tips på lite häftigare dörrar? Mekaniskt lås känns lite 1900-tal, var inne på att man kanske skulle kunna göra något med elektromagnet. ;) Något som vet hur man skulle bygga ihop en sån sak? Eller gjort någon annan cool dörrlösning ni vill dela med er av. :)
 
www.inreda.com hittar du min absoluta favorit när det gäller lås. Gå in på Lysande handtag så hittar du ett par olika till toadörren men även matchande till resterande dörrar. Kostar lite mer men oxå lite roligare ;)
 
Tack för tipset. :) Har alltid undrat var man kan köpa dem, men de börjar kännas lite för vanliga nu, för många som har sett dem.

Men när vi ändå är inne på ämnet, vet någon vad det är för kran/blandare som lyser upp vattnet i rött eller blått, beroende på temperatur. Har aldrig sett det i verkligheten, kom bara ihåg att jag såg det i en designtidning.
 
Daniel_179 skrev:
Men när vi ändå är inne på ämnet, vet någon vad det är för kran/blandare som lyser upp vattnet i rött eller blått, beroende på temperatur. Har aldrig sett det i verkligheten, kom bara ihåg att jag såg det i en designtidning.
Det har förekommit en tråd här på forumet ang detta, tyvärr hittar jag den inte just nu... kanske någon annan läsare har bättre minne och lyckas!

/FlitigaLisa
 
Daniel_179 skrev:
Men när vi ändå är inne på ämnet, vet någon vad det är för kran/blandare som lyser upp vattnet i rött eller blått, beroende på temperatur. Har aldrig sett det i verkligheten, kom bara ihåg att jag såg det i en designtidning.
Om jag uppfattat rätt borde det vara den här http://www.hansa.de/com/index.html Undras vad den kostar och hur praktisk den är, men snyggt är det!

Pernilla
 
Ni är ju så jäkla bra :) Jag har letat som den efter den dörren men utan att någon vet vad det är eller var man kan få tag på den. Har även pratat med varenda kakelaffär typ utan att någon vet vad det är för blandare. Återstår bara att se om jag har råd också... ;)
 
Vad kostar badrumsdörren från Dooria?
 
48.000 för glaset, ca 5000 för dörren. Strax över 50.000 alltså. Kranen kostar 899 Euro.
 
Trist om den slutar fungera när man sitter på muggen... ;D
 
Hejduk..tig skrev:
Transparent om strömmen är PÅ.
Tur det :) Kunde annars bli pinsamt vid strömavbrott...
 
Vet någon vad det där glaset kostar? Jag hittade något för 2500 Euro/kvm vilket fortfarande är hur dyrt som helst. Skulle man kunna hitta det 500 Euro/kvm kanske det skulle kunna bli intressant.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.