Tänkte vi kunde dela med oss av de där händelserna då allting skiter sig, jag börjar:

Detta utspelade sig nyss.
Gick ut till hönsen för att ge dem kvällsmat. Ljuset slocknar och jag ser inte var jag går vilket leder till en riktig stjärnsmäll för stortån. Svärandes går jag ut på gårdsplan för att se om det bara är en säkring eller strömavbrott. Gården är mörk så jag går in för att hämta mobilen och ta fram nätägarens hemsida. Ingen prognos än.

Tar det ändå med ro, äntligen ett tillfälle att få visa frugan hur bra det där förebyggande köpet av elverket var! Enda problemet var att det inte var driftsatt än och verkstaden var kolmörk.

Lyser med mobilen och släpar fram verket från ett hörn, över reglar och rör så såklart får jag några rejäla jack i benen när det studsar över hindren mot mig. Väl ute på öppen yta dör mobilen och därmed börjar jakten på en ficklampa med kräm i. Det slutar med att jag får leta upp en Powerbank att plugga in telefonen i. Nu har det gått rätt lång tid, men med ljus hittar jag verktyg att skruva ihop verket med. Fyller i olja och bensin och lyckas så klart skvätta bensin i ögat. Plockar ut kontaktlinsen i mörker och tvättar av. Äntligen är det bara att starta och bli hjälte hemma!

Inser att nyckeln till elstarten saknas. Försöker rycka igång det men det är tydligen startspärr på. Jakten efter nycklar startar. Slutar med att jag bär ut alla nycklar jag hittat och börjar testa. Ingen är riktigt rätt men tillslut hittar jag en som går ett vrida runt i tändningen. Batteriet visar sig vara helt dött så det blir att rycka igång. Tillslut brummar verket igång och jag börjar släpa det mot huset. När jag når fram tänds huset upp och strömmen är tillbaka.

Släpar tillbaka skiten och ska stänga av det när det visar sig att nyckeln jag lyckats starta med är fel och det går inte att stänga av.

Efter en stunds krånglande tappar jag tålamodet och kväver motorn genom att hålla en trasa över avgasröret.

Nu inser jag att jag helt glömt av grillen så jag springer dit och hittar en halvt förkolnad kyckling. Räddar det som går o rasar ner i soffan med en välförtjänt öl. Frugan har lagt sig så jag har inte ens någon att beklaga mig för, därav denna tråd :crysmile:
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Hjulvridarn och 17 till
  • Laddar…
Sådär har jag jämt!
Jag kan rekommendera att läsa Pettson och pannkakstårtan, världsklass på den.

Igår klarade jag mig från "Dagens Murphy" Men idag är en ny dag :) Så jag ska nog hinna klanta till det.....
 
  • Gilla
faf och 2 till
  • Laddar…
Igår klarade jag helt undan Murphy, jag gjorde ingenting förutom försökte hämta ut ett paket som kommer till utlämningstället först i morgon EM.

Protte
 
Köper hus 2010 med gigantisk gräsmatta. Hälften övervuxen. Försöker gräva om den med minigrävare. Det skiter sig i kubik. Ser ut som slagfälten i Verdun. Fär kalla in proffs.
Köper beg åkgräsklippare. Den skär. Lånar kompis åkgräsklippare. Kör sönder den. Köper ny beg åkgräsklippare. Den ger upp. Lånar annan kompis motorgräsklippare. Den ger upp. Skaffar RUT-folk som klipper. De ger upp.
Köper beg robotgräsklippare. Den visar sig förmodligen vara stulen och funkar i vilket fall inte. Får en liten summa till ny klippare av min ömma moder, som förbarmar sig över vår vanskötta trädgård. Köper ny robotgräsklippare på Biltema. Gjuter fin platta att sätta laddstation och laddhus uppå. Köper ett par mil med begränsningstråd, kryper på knäna runt hela den 3500 m2 stora gräsmattan och lägger ner avgränsningskabel. Startar robotgräsklipparen. Den sticker iväg glatt över avgränsningskabeln. Får tag på den innan den börjar klippa inne hos grannen, eller åker in till stan på egen hand. Testar alla knappar. Ingen skillnad. Till slut vägrar den starta alls. Åker tillbaka till Biltema. ”Den får vi skicka på reparation och byta kretskort...”
”Stopp”, säger jag, den är ju bara ett par dagar gammal. Kräver pengarna tillbaka. Får dem kontant. Åker raka vägen och köper en mer avancerad beg åkgräsklippare. Den fungerar (nästan). Fast drivremmen har en förmåga att gå av när det passar sig som sämst. Naturligtvis är det en udda modell och svårt att få tag på nya.
Funderar på att istället skaffa en ko.
 
  • Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Funderar på att istället skaffa en ko.
Varför bara en?
Fyra kor på en sommaräng med träd och stenmur i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så kan ni få kaffegrädde till frukostfikat också :)
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.