Svar nr 2, 279 liter
Vi har byggt nytt hus och då tomten består fortfarande består av jättestora stenar, berg och absolut ingen färdig iordningställd yta, så vore det drömmen med detta sidobord som avställningsyta istället för att som idag försöka balansera grilltallrikar och allt som hör grillning till på stenar och stubbar.
 
2: 279 liter

Som mamma, administratör och nu grillmästare här hemma....
Japp...ni läste rätt mannen har grillandet släppt -efter diverse brända försök står han nu ensam ”inne” i vårt kök... själv står jag vid grillen ser glada spralliga barn -skrattar glatt åt deras bus -medans jag grillar ”ensam” bredvid vårt hus... det vore underbart att vinna ett sidobord till vår utegrill för att samla familjen vid preparering av sallad och potatis hacka grönsaker till grillen medan vi ”tillsammans” njuter av solen, måltiden och barnen i trädgården.
 
2. 279 l

Grilla, springa, hämta, grilla , glömt, springa, hämta, grilla..bränt..
Nä, allt ska vara på plats när man grillar och då behövs ett praktiskt sidobord.
 
Svar: 279 L

Vill få gästernas smaklökar att applådera,
när vi en fantastisk sommarbuffé låter servera.
Älskar sommaren och utelivet,
så ett extrabord intill grillen känns givet.
Där tar vi hand om gårdens primörer och örter dagsfärska,
kokkonsten äskar hela familjen att behärska.
I sommar fyller sonen 18, pappa 50 och villan hela 100,
så lagom till kalaset hoppas vi sommarköket står färdigt att beundra!
 
Svar: 279liter

Motivering: Detta avlastningsbordet kommer mig tid spara,
Istället för att springa ut och in kan jag nu alla sommarens byggprojekt istället klara.
 
2. 279 liter
Det är både praktiskt och snygg, ett sådant avlastningsbord vill jag ha!
 
279 liter.

Motiveringen är lika kortfattad som sann. Vi har en välanvänd grill men inget så stiligt bord till förvaring.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn rejält och praktiskt sidobord till utomhusköket
Svar:
2. 279 liter

Motivering:
På altanen står man och grillar,
men det är de många som gillar!
Nånstans att förbereda maten är ett krav,
detta bord blir i uteköket ett nav!
 
Svar nr 2. 279 liter.

Avlastningsbordet skulle passa perfekt på altanen i vår sommarstuga. Stugan är liten och det är compact living på hög nivå.
Att kunna förbereda grillmaten ute hade varit toppen.
 
Svar: 279 l
Den här vore en lycka att vinna, saknar avställningsytor, så man ställer på pallar, stolar och brunnslocket, fin är den också!
 
Svar: 279 liter

Motivering:
Det här vore perfekt för oss som inte har rinnande vatten eller avlopp i kolonistugan utan måste diska utomhus.
Just nu får vi kånka ut all disk, vatten diskmedel, mm, och stå vid trädgårdsbordet och diska i en balja.
Det här skulle underlätta mycket för oss då vi kan man ha en dunk enbart för disk stående på bordet tillsammans med baljan, och även låta disken stå där och torka.
Vi kan ha allt man behöver vid disk i skåpen, och även kastruller och sånt som tar plats i stugan.
Detta vore faktiskt den ultimata lösningen för oss :ok::)
 
Svar 279 liter

Mitt avlastningsbord nu är ett pensionerat trädgårdsbord som knappt duger till att äta vid, tror att mina flintastekar kommer att bli mycket godare med ett sånt här tjusigt bord !
 
2: 279 liter

Har precis byggt inglasning på altanen, samt byggt ut delen utanför också. Jag håller nu på med att bygga ett utekök också. Grillen införskaffades för ett par veckor sedan, nu behövs bara ett sideboard också. Har inte hunnit titta på vad jag skall införskaffa, men vinner jag detta bord så slipper jag investera den tiden. Det ser nämligen designmässigt ut att perfekt passa ihop med grillen.
 
H
Svar: 2 (279 liter)

Motivering: Sommarstugan skall nu äntligen helrenoveras och då bl.a. trossbotten skall brytas upp så är allt utrivet! Inklusive då såklart köket så har vi ett def. ett matproblem. Till affären är det först en promenad genom skogen och sedan en biltur på en mil. Så vi behöver ha maten på plats. Vi har en kolgrill, en gammal matkällare i sten och ett litet bord med 4 stolar i trädgården men ingenstans att förbereda maten. Vi hade tänkt att försöka bygga ihop något ”utekök” med lite av den gammal fasaden men om vi vinner detta så kan vi koncentrera oss på alla andra en sisådär miljonen saker som vi skall göra. Sedan när vi är klara så kommer den få en självklar plats i den nya altanen med tak.
 
2. 279 liter

Då vi skaffat världens sötaste valp fungerar det inte riktigt längre att lägga tallriken med mat på gräset
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.