Det kanske är någon mjukgörare som läcker ut från tapeten och gör färgen kladdig?
 
alla ni som målar golvet kommer ångra er STORT
 
  • Haha
MartinMoza
  • Laddar…
Varför?
 
Smuts och partiklar fastnar, jag fick riva ut hela badrummet efteråt.
 
Ok. Det har inte hänt hos mig. Inte än iallafall... Det kanske är skillnad på hur mycket mjukgörare det är i mattan och hur bra man lyckas tvätta bort det som är ytligt?

Å andra sidan är målningen bara ett sätt att fördröja den nödvändiga totalrenoveringen, så för min del kvittar det om det funkar två eller åtta år.
 
J Jarlsgård skrev:
Vi har också målat med Beckers våtrumstäck. Tog allt, dvs golv, väggar och tak.

Är ungefär 1.5 år sedan och det har hållt bra, ända stället där färgen släppt är under ena foten till badkarsfronten... men så är den i metall också och sitter sjukligt tight mot karet så man måste dra foten en bit på golvet innan fronten är på plats.

Före:
[bild]
Efter:
[bild]

Vi rollade 3 lager. Plockade inte bort någonting, lite pilligare men det går.

Tips är att in ta svart golv... ett misstag min sambo fått lära sig nu i efterhand efter att röstat ner mitt förslag om grått golv :crysmile:
De blev ju sjukt fint! Jag är sugen, men rädd :crysmile: hat idag istället börjat måla obehandlat furutak. Första strykning i tid: 8 h. Badrum får vänta till höst! Haha
 
useless useless skrev:
Ok. Det har inte hänt hos mig. Inte än iallafall... Det kanske är skillnad på hur mycket mjukgörare det är i mattan och hur bra man lyckas tvätta bort det som är ytligt?

Å andra sidan är målningen bara ett sätt att fördröja den nödvändiga totalrenoveringen, så för min del kvittar det om det funkar två eller åtta år.
Man tar väl bort de mjukgörande med t röd om jag minns rätt. En ordentlig skrubb är nog ett måste
 
J Jarlsgård skrev:
Vi har också målat med Beckers våtrumstäck. Tog allt, dvs golv, väggar och tak.

Är ungefär 1.5 år sedan och det har hållt bra, ända stället där färgen släppt är under ena foten till badkarsfronten... men så är den i metall också och sitter sjukligt tight mot karet så man måste dra foten en bit på golvet innan fronten är på plats.

Före:
[bild]
Efter:
[bild]

Vi rollade 3 lager. Plockade inte bort någonting, lite pilligare men det går.

Tips är att in ta svart golv... ett misstag min sambo fått lära sig nu i efterhand efter att röstat ner mitt förslag om grått golv :crysmile:
Såå fint ser ut .kommer strax med bilder ,jag målade plastmatta grå och ska bytta kakel i köket ...jajajjaa jag älskar utmaningar... vi få se...
 
Leeten Letahusnu skrev:
De blev ju sjukt fint! Jag är sugen, men rädd :crysmile: hat idag istället börjat måla obehandlat furutak. Första strykning i tid: 8 h. Badrum får vänta till höst! Haha
Lycka till ,jag målade badrum plastmatta grå och ska bytta kakel i köket ...jajajjaa jag älskar utmaningar... vi få se...
 
E evacubanita skrev:
Lycka till ,jag målade badrum plastmatta grå och ska bytta kakel i köket ...jajajjaa jag älskar utmaningar... vi få se...
Lägg upp bild när du är klar :D
 
Leeten Letahusnu skrev:
Vet om att det finns 1000 trådar med just detta men jag tycker det finns väldigt lite bilder. Det jag vill se är målade väggar på våtrumsmatta. Och frågor på de:
1. Hur länge håller det? (Exkl dusch)
2. Vilket märke på färg?
3. Var de värt budgetrenoveringen?

Gärna före bilder med men egentligen är det viktiga hur det ser ut nu
 
Leeten Letahusnu skrev:
Vet om att det finns 1000 trådar med just detta men jag tycker det finns väldigt lite bilder. Det jag vill se är målade väggar på våtrumsmatta. Och frågor på de:
1. Hur länge håller det? (Exkl dusch)
2. Vilket märke på färg?
3. Var de värt budgetrenoveringen?

Gärna före bilder med men egentligen är det viktiga hur det ser ut nu
Hur gjorde ni? Blev det bra?
 
N Nybbe@Sorslottet skrev:
Hur gjorde ni? Blev det bra?
Vi räknade, tittade och insåg att en ny plastmatta inte rutinerade oss. Vi har träbjälklag så det känns som bästa alternativet. Men! De välkända byggföretaget som vi vill anlita, har tid först till hösten :crysmile:
 
Ja så kan det va. Jag har letat o läst o tänker pröva måla. Ska bli spännande
 
R Rolle85 skrev:
Smuts och partiklar fastnar, jag fick riva ut hela badrummet efteråt.
Nu har det gått ett år och det ser lika fint ut som när det var nymålat. Inga problem med att smuts fastnar.
 
  • Gilla
MartinMoza och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.