T
Hej!

Var kan man hitta omdömen om markentreprenörer som skall sätta grunden till huset, fixa tomten etc?

Googlat på flera mindre lokala företag, bor ändå i en stor stad. Men hittar inte alls mycket på någon av dom. Oftast mest på deras egna FB sida. Vilket knappast kan kalla pålitligt.

Vill ej heller skriva ut företagen här på forumet.

Någon som vet en bra sida? Eller hur man kollar upp en entreprenörer, utöver referenser.
 
T Thomas' skrev:
Hej!

Var kan man hitta omdömen om markentreprenörer som skall sätta grunden till huset, fixa tomten etc?

Googlat på flera mindre lokala företag, bor ändå i en stor stad. Men hittar inte alls mycket på någon av dom. Oftast mest på deras egna FB sida. Vilket knappast kan kalla pålitligt.

Vill ej heller skriva ut företagen här på forumet.

Någon som vet en bra sida? Eller hur man kollar upp en entreprenörer, utöver referenser.
Kräv referenser
 
Och upprätta skriftliga avtal på allt vad som beställs och vad som ska utföras och betala inte allt förrän allt är besiktigat och godkänt.
/B
 
T
P Pappa1986 skrev:
Kräv referenser
Hej!

Som jag skrev så är jag varse om att kolla referenser. Men utöver det, finns det någon sida man kan kolla på eller andra tillvägagångssätt?
 
Googla är bra, den att skriva i avtalet att om det överskrider budget att dom måste höra av sig, så det inte står : fortsätter enl tim deb tills jobbet är klart... Det tabben gjorde jag, kostade mig ca 80 000kr...
 
T
N Nyblivenhusägare123 skrev:
Googla är bra, den att skriva i avtalet att om det överskrider budget att dom måste höra av sig, så det inte står : fortsätter enl tim deb tills jobbet är klart... Det tabben gjorde jag, kostade mig ca 80 000kr...
Det är ett väldigt bra tips! Tack! Googla har jag som sagt redan prövat flitigt på samtliga entreprenörer med väldigt låga utslag.

Sedan undrar jag en sak till. När markentreprenören är klar. Skall det ALLTID komma ut en kontrollansvarig då och besikta det dom utfört är korrekt?

För entreprenörerna säger olika: "ni betalar allt efter jobbet är klart", "ni betalar allt efter att jobbet är klart och besiktat", "ni betalar allt eftersom jobbet utförs"
 
Ganska normalt är kanske två lyft lite beroende på hur stort jobb. Mindre jobb kan betalas efter slutfört arbete - 10% kvar till efter besiktning. Större jobb kanske fler lyft - 10% efter besiktning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.