2: 279l

Nu äntligen ska de 63kvm täckas med trall och sen en spalje där borta i hörnan med ett planerat utekök! Köket kommer dock inte hinnas i år och med det här sidobordet skulle det vara ljuvligt att redan nu få njuta av att laga mat under vår spalje! :love:
 
  • Pågående anläggning av trall på 63 kvm med underkonstruktion synlig, i en trädgård med grönska i bakgrunden.
279 liter
  • Första grillen var en stor murad kolgrill med bra avlastningsyta men dålig grillyta.
  • Andra grillen: gasolgrill med bra avlastningsyta, men läskig med gasolen.
  • Tredje (och nuvarande grill) en Weber klotgrill, perfekt men saknar avställningsbord....
 
279 liter.

Suveränt med lite bänkyta och förvaring bredvid grillen. Jag vägrar kocka inomhus under sommarmånaderna
 
279 liter
I en liten sommarstuga med begränsat utrymme så måste mycket mat lagas på grillen utomhus, men där behövs också bänkyta(som i dagsläget inte finns). Så för att inte behöva springa in och ut så hade denna avlastningsbänk varit perfekt.
 
2. 279 liter

Lite less på att behöva ställa mat och tillbehör på marken när jag grillar, det är alltid problem att hitta någonstans att ställa grejorna. Jag har inte ens någonstans att lägga redskapen till grillen, det blir ett jäkla springande fram och tillbaka. Att bordet är snyggt och klarar både sommar och vinter är perfekt, för grillsäsongen tar aldrig slut i vårt hushåll.
 
Svar 279

håller på att bygga upp hela min trägård på nytt och har hållt på i över 2 år då det såg ut som en djungel innan... detta hade sparat mig mycket tid och den är helt fantastisk... den hade passat perfekt i min trägård/uteplats...
 
2. 279 liter

Hade varit perfekt då man alltid får springa benen av sig med grejer när man ska grilla. Hade varit så smidigt att ha det alldeles intill grillen istället.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn rejält och praktiskt sidobord till utomhusköket

[bild]

Du kan aldrig få nog med förvaringsutrymmen vare sig inomhus eller utomhus. Extra praktiskt blir det vid utomhusköket eller grillen eftersom du då ofta har många verktyg och köksattiraljer som behöver förvaras tryggt och säkert. Veckans vinnare tar hem ett sidobord från Keter. Det fungerar både som en avlastningsyta och ett förvaringsutrymme. Bordet är tillverkat av underhållsfri plast vilket gör att det klarar regn och rusk.

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur mycket rymmer sidobordet från Keter?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 150 liter
X. 205 liter
2. 279 liter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 22 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Keter. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Keter för att de sponsrar den här tävlingen, och vår medlem Rock_fc som hjälpt till att ta fram den.
Hej!
Mitt svar Sidebordet rymmer 279 liter. Alt 2).

Vilken härlig känsla att flytta ut köket med alla sina tillbehör till den levande trädgården.
Ökar gemensamhetskänslan när matlagningen kan ske nära eller tillsammans med gästerna.
Den vill jag ha! Sommarens grej!

Bertil Jonsson/'Jockelman'
bertiljonssonpwc@live.se
0768 - 561 506
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn rejält och praktiskt sidobord till utomhusköket

[bild]

Du kan aldrig få nog med förvaringsutrymmen vare sig inomhus eller utomhus. Extra praktiskt blir det vid utomhusköket eller grillen eftersom du då ofta har många verktyg och köksattiraljer som behöver förvaras tryggt och säkert. Veckans vinnare tar hem ett sidobord från Keter. Det fungerar både som en avlastningsyta och ett förvaringsutrymme. Bordet är tillverkat av underhållsfri plast vilket gör att det klarar regn och rusk.

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur mycket rymmer sidobordet från Keter?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 150 liter
X. 205 liter
2. 279 liter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 22 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Keter. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Keter för att de sponsrar den här tävlingen, och vår medlem Rock_fc som hjälpt till att ta fram den.
Svar: 2, 279 liter
Ett bra sideboard ger en lyckad grillkväll då alla kan vara med vid bordet och grillen. Vi slipper springa ifrån och hämta grejjer i köket och kanske missa den mysiga samvaron.
 
Svar:2
Håller på med sommarens projekt.Nämligen en altan.Har ritat in en grillyta men inte tagit med en plats för ett grillbord för grillning.Men nu blir det en sådan.Så även fast jag inte vinner så var tipset på grillbordet kanon
 
2. 279 liter

Att förvara saker tryggt och säkert är ett måste när man har tvillingar på 2 år som självklart vill vara med vid grillningen. Det här sidobordet fyller alla funktioner vi eftersträvar då det även finns plats till barnens grillverktyg och förkläden. Det ska ju vara rättvist, eller hur?

Vi vuxna har våra grejer på ena sidan och de små på den andra,
vi vuxna har ett skåp och de små har det andra,
vi vuxna har två krokar och de små har de andra,

Kan det bli bättre? Fair Trade = alla nöjda och ingen glömd! Fantastiskt!
 
Svar: 279 liter

Skulle absolut behöva ett avlastningsbord till årets släktgrillfest! 3 grillar igång och 25 personer som är vrålhungriga gör att all plats behövs. Står idag med ett drygt 30 år gammalt fällbord som knappt hänger ihop.
Inte omöjligt att inspirationen kommer med vinsten så att jag sätter igång med uteköket en gång för alla.
 
2: 279 liter

Jag som har många järn i min eld kommer med hjälp utav denna säkerligen bli tillfredsställd.
När elen har gått så kan jag använda denna och tända en brasa lägg i lite smet och börja kalasa.
 
279 Liter
Jag har lite föraning om att jag kan behöva lite förvaring.
Skåpet är snygg, och jag kommer att förvara det tryggt.
Kanske svårt att hinna, men jag vill ju bara vinna!
PS.
Bor i ett rött hus, med vita knutar.
DS
 
  • Två vita rosetter bundna på en röd träpanelvägg, symboliserar förmodligen förvaringslösning.
Mitt svar: 279 liter

Vår lilla stuga har ett pyttelitet kök. Därför är vi oftast ute och lagar mat. Vore ju förnämligt att vinna denna extrabänk och slippa balansera sakerna på vår rostiga extragrill.
Varför bygger vi inte ett eget, kan man undra?
Vi har annat bygge på gång så vi hinner inte, tyvärr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.