99 613 läst · 331 svar
100k läst
331 svar
Förslag på bra luftpåfyllare?
Det är inget fel på den om man inte har specialbehov. Jag har den för 99,90 och den visar 1-1,2 Bar för lite. Vid pumpnibg av ungarnas cyklar så är det inget problem då min kompressorär ställd på 7 Bar men till bil/MC måste jag plocka fram racing tryckmätaren och den går bara till 2,5 Bar.bulleribock skrev:
Så jag får trycka i 3,5 bar med Biltema påfyllaren. Sen kontrollmäta med racing manometern för att få en uppfattning om påfyllarens dagsform, den brukar vara 2,2-2,5 bar i det läget. Men då jag kör bruksbilen på 2,8 bar så får jag fylla på lite till. Skulle verkligen behövt en ny påfyllare i 4-5år nu.
Kul, vilken bana och märke på chassit? Jag körde lite banracing i början av 2000-talet på en medioker nivå och kompletterade med en Rotax Max 2005 då racingen började bli ohållbart dyr. Körde ett par säsonger på skoj och ställde den i garaget i 7 år men har sen dess kört några träningar per år på skoj men man har ju inte tiden att lägga på det för att hänga med. Synd, för der är ju i princip så kul som nåt öht kan bli, åtminstone med byxorna på.MathiasS skrev:
Var grymt nära att slå till på en ett år gammal DD2 förra året med helt rätt pris men med facit i hand så var det nog rätt att avvakta. Men om/när det lugnar ner sig lite så....
Nu blir det kanske för offtopic, men lite kort så är hemmabana i år Tuvängen/Södertälje och det är en 2017 Tonykart som rullat cirka 20h nu. Tränar så mycket jag hinner och hoppas få upp farten tillräckligt för att köra några tävlingar efter sommaren, huvudfokus är dock motionskörning för mig. Ville köra DD2 dels för att det är frambromsar, 2växlat och inte kolvbyte var 4rde timme, dels för att slippa köra samtidigt som tonåringarna.... och jag håller med. Fantastiskt kul till en rimlig peng.
Åfan...jag har fyllt 2,5 bar fram och 2,8 bar bak i hojjen....innebär det att jag nu åker på 1,3-1,5 bar fram och 1,6-1,8 bar bak?F fsn skrev:Det är inget fel på den om man inte har specialbehov. Jag har den för 99,90 och den visar 1-1,2 Bar för lite. Vid pumpnibg av ungarnas cyklar så är det inget problem då min kompressorär ställd på 7 Bar men till bil/MC måste jag plocka fram racing tryckmätaren och den går bara till 2,5 Bar.
Så jag får trycka i 3,5 bar med Biltema påfyllaren. Sen kontrollmäta med racing manometern för att få en uppfattning om påfyllarens dagsform, den brukar vara 2,2-2,5 bar i det läget. Men då jag kör bruksbilen på 2,8 bar så får jag fylla på lite till. Skulle verkligen behövt en ny påfyllare i 4-5år nu.
Det är nog lugnt för din del, den jag har är ren skit som kostar 1/4 av den du har. Som jag skrev, jag har hört att den du har är helt OK.bulleribock skrev:
Men jag hoppas verkligen du känner skillnaden på 1,3 och 2,8
Ja, jag tror det, hojen gav mig en överraskande understyrning när jag åkte med två bar fram efter ett vinteruppehåll, den kändes som min gamla FZR1000 jag hade 1992-1995F fsn skrev:
Här har Jula fått in en nyhet
https://www.jula.se/catalog/verktyg...tsverktyg/luftpafyllare/luftpafyllare-005075/
https://www.jula.se/catalog/verktyg...tsverktyg/luftpafyllare/luftpafyllare-005075/
Man kanske inte skall säga för mycket men lätt generaliserat så ligger Stanley (enligt mig) på NordKorea-nivå när det gäller komponentnivå. Utan att ha sett den live så skulle jag alla dar i veckan ta Biltemas 400kr påfyllare som budgetalternativ. Jag kan ha helt fel men jag tror inte det.Mikael_L skrev: