Den duger. Alla andra springer omkring i depån med 5tums klockor för att kolla trycket och jag konstaterar att avläsningsfelet hos dom är dubbelt mot mätfelet i min apparat.....:)
 
F
Jämför din mot en analog en dag det är 10 grader och en dag det är 25 grader och se om du kan se några skillnader. Det är viss skillnad på 0,85 och 0,90bar.

Vilken klass kör du?
 
F
bulleribock bulleribock skrev:
Är denna skit?
Jag köpte den, repeternogrannheten är bra i alla fall
[länk]
Det är inget fel på den om man inte har specialbehov. Jag har den för 99,90 och den visar 1-1,2 Bar för lite. Vid pumpnibg av ungarnas cyklar så är det inget problem då min kompressorär ställd på 7 Bar men till bil/MC måste jag plocka fram racing tryckmätaren och den går bara till 2,5 Bar.

Så jag får trycka i 3,5 bar med Biltema påfyllaren. Sen kontrollmäta med racing manometern för att få en uppfattning om påfyllarens dagsform, den brukar vara 2,2-2,5 bar i det läget. Men då jag kör bruksbilen på 2,8 bar så får jag fylla på lite till. Skulle verkligen behövt en ny påfyllare i 4-5år nu.
 
F fsn skrev:
Jämför din mot en analog en dag det är 10 grader och en dag det är 25 grader och se om du kan se några skillnader. Det är viss skillnad på 0,85 och 0,90bar.

Vilken klass kör du?
DD2. Nybörjare. 130 varv avklarade.
 
F
MathiasS MathiasS skrev:
DD2. Nybörjare. 130 varv avklarade.
Kul, vilken bana och märke på chassit? Jag körde lite banracing i början av 2000-talet på en medioker nivå och kompletterade med en Rotax Max 2005 då racingen började bli ohållbart dyr. Körde ett par säsonger på skoj och ställde den i garaget i 7 år men har sen dess kört några träningar per år på skoj men man har ju inte tiden att lägga på det för att hänga med. Synd, för der är ju i princip så kul som nåt öht kan bli, åtminstone med byxorna på.

Var grymt nära att slå till på en ett år gammal DD2 förra året med helt rätt pris men med facit i hand så var det nog rätt att avvakta. Men om/när det lugnar ner sig lite så....
 
Nu blir det kanske för offtopic, men lite kort så är hemmabana i år Tuvängen/Södertälje och det är en 2017 Tonykart som rullat cirka 20h nu. Tränar så mycket jag hinner och hoppas få upp farten tillräckligt för att köra några tävlingar efter sommaren, huvudfokus är dock motionskörning för mig. Ville köra DD2 dels för att det är frambromsar, 2växlat och inte kolvbyte var 4rde timme, dels för att slippa köra samtidigt som tonåringarna.... och jag håller med. Fantastiskt kul till en rimlig peng.
 
F fsn skrev:
Det är inget fel på den om man inte har specialbehov. Jag har den för 99,90 och den visar 1-1,2 Bar för lite. Vid pumpnibg av ungarnas cyklar så är det inget problem då min kompressorär ställd på 7 Bar men till bil/MC måste jag plocka fram racing tryckmätaren och den går bara till 2,5 Bar.


Så jag får trycka i 3,5 bar med Biltema påfyllaren. Sen kontrollmäta med racing manometern för att få en uppfattning om påfyllarens dagsform, den brukar vara 2,2-2,5 bar i det läget. Men då jag kör bruksbilen på 2,8 bar så får jag fylla på lite till. Skulle verkligen behövt en ny påfyllare i 4-5år nu.
Åfan...jag har fyllt 2,5 bar fram och 2,8 bar bak i hojjen....innebär det att jag nu åker på 1,3-1,5 bar fram och 1,6-1,8 bar bak?
 
F
bulleribock bulleribock skrev:
Åfan...jag har fyllt 2,5 bar fram och 2,8 bar bak i hojjen....innebär det att jag nu åker på 1,3-1,5 bar fram och 1,6-1,8 bar bak?
Det är nog lugnt för din del, den jag har är ren skit som kostar 1/4 av den du har. Som jag skrev, jag har hört att den du har är helt OK.

Men jag hoppas verkligen du känner skillnaden på 1,3 och 2,8 :oops:
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
F fsn skrev:
Det är nog lugnt för din del, den jag har är ren skit som kostar 1/4 av den du har. Som jag skrev, jag har hört att den du har är helt OK.

Men jag hoppas verkligen du känner skillnaden på 1,3 och 2,8 :oops:
Ja, jag tror det, hojen gav mig en överraskande understyrning när jag åkte med två bar fram efter ett vinteruppehåll, den kändes som min gamla FZR1000 jag hade 1992-1995
 
Frågan är väl då "bara" hur bra är noggrannheten på manometern???
 
Den ser trevlig ut på bilden.
 
Någon som har förslag på bra inköpsställe för typ PCL eller Schrader. Jag har som vissa andra här i tråden, gått i flera år gått o retat mej på osäkerheten i mina nuvarande luftpåfyllare.
 
F
Mikael_L Mikael_L skrev:
Här har Jula fått in en nyhet
[länk]

[bild]
Man kanske inte skall säga för mycket men lätt generaliserat så ligger Stanley (enligt mig) på NordKorea-nivå när det gäller komponentnivå. Utan att ha sett den live så skulle jag alla dar i veckan ta Biltemas 400kr påfyllare som budgetalternativ. Jag kan ha helt fel men jag tror inte det.
 
K Keld skrev:
Någon som har förslag på bra inköpsställe för typ PCL eller Schrader. Jag har som vissa andra här i tråden, gått i flera år gått o retat mej på osäkerheten i mina nuvarande luftpåfyllare.
Det beror på vilken modell du ska ha.

Leta via idealo.de och ebay i tyskland frankrike och UK
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.