Skiss av ett badrum med markerade ytor för duschen, toalett och övriga installationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Får inte ordning på planlösning i vårt badrum!

Allt utom skorstenen går att flytta!!

Någon som har idéer?

Med vänlig hälsning, Henrik
 
Åsa Lund
Är det två dörrar in till badrummet?
Måste du ha två handfat?
 
Det är ju riktigt stort, jag skulle nog sätta upp en vägg så att badrum och tvättstuga blir separata rum. då kan någon stå och joxa med tvätten medan någon annan sitter på toa eller ligger i badkaret utan att det stör.

Då blir också badrummet mycket enklare att möblera.
 
Det är 4x3,25 så ja det är stort!

Den dörren vid skorstenen är ingång, det andra är tänkt som en altandörr för att lätt kunna gå in och duscha av sig!

Sätta vägg, känns som att tvättstugan bara blir långsmal då! Dörren in i badrummet måste komma på den väggen som den är nu, men kan komma varsom på väggen!

Skitsvårt detta ju:thinking:
 
Håller med Anna, hade garanterat satt upp en vägg mellan tvätt och bad. Att ha delad tvättstuga i sig ser jag la inga problem med men jag tolkar det som om den vänstra dörren? är en ytterdörr? Och det hade jag iaf inte velat ha i ett badrum.

Eftersom det inte finns några mått så är min skiss extremt oproportionerlig tror jag, men detta är en hum på hur ni kunnat göra.
Oproportionerlig handritad skiss av badrum med markerade platser för dusch, badkar och ytterdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ritning av badrumsplanering med måttangivelser för dusch, badkar, tvättställ och handdukstork.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Du hann skriva ut mått som jag missa, men nåt sånt här hade ni kunnat göra.
 
  • Gilla
Sylvestris och 1 till
  • Laddar…
Ja, tvättstugan blir långsmal, väldigt praktiskt, så ser det ut i de flesta hus.
 
Ja man kanske ska sikta på en mellanvägg istället
 
Vi är precis färdiga med tvättstuga/badrum i liknande strl. Vi funderade både på att bygga vägg och att sätta glasblock som avskiljare. Slutade med en avskiljare i frostat glas från INR (TRAC). Otroligt nöjda med resultatet. Och då har vi både fönster, ytterdörr och innerdörr att ta hänsyn till. Ska försöka ladda upp skisser om du vill ha som inspiration. Fråga gärna.
 
  • Skiss av tvättstuga/badrum med måttangivelser, inklusive WC, badkar, handfat och glasvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I slutet av arbetet
 
  • Modernt badrum med vit tvättställning, spegel och duschkabin synlig via spegelreflektion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt badrum med grå kakelväggar, duschhörna, fristående badkar och toalett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nymodern tvättstuga med vita skåp, inbyggd diskho, tvättmaskin och stort fönster med utsikt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
J Jimron skrev:
Vi är precis färdiga med tvättstuga/badrum i liknande strl. Vi funderade både på att bygga vägg och att sätta glasblock som avskiljare. Slutade med en avskiljare i frostat glas från INR (TRAC). Otroligt nöjda med resultatet. Och då har vi både fönster, ytterdörr och innerdörr att ta hänsyn till. Ska försöka ladda upp skisser om du vill ha som inspiration. Fråga gärna.
Hej,

Så snyggt! Jag håller på att planerar badrumsrenovering och har ett par funderingar, om du har möjlighet. Hur upplever ni avståndet mellan toastol och badkar? Räknar jag rätt är det bara 45 cm.

Hur hög glasvägg har ni till tvätt-avdelningen?
 
karin.liten karin.liten skrev:
Hej,

Så snyggt! Jag håller på att planerar badrumsrenovering och har ett par funderingar, om du har möjlighet. Hur upplever ni avståndet mellan toastol och badkar? Räknar jag rätt är det bara 45 cm.


Hur hög glasvägg har ni till tvätt-avdelningen?
Inga problem alls. Dels så har du ju rundat hörn på badkaret så de underlättar förståss. Men jag som är 190 är då inte i närheten att nå med knän. Och att passera på ca halv meter är som sagt inget hinder. Jag kan ta några kompletterande bilder och mått om de önskas. Nu är det ju färdigt, det var det inte när de där bilderna togs.

Glasväggen är en Trac 43 med takfäste. den väljer du fritt mått och vi tog max, dvs 2000*2000mm. Otroligt nöjd med den.
 
J Jimron skrev:
Inga problem alls. Dels så har du ju rundat hörn på badkaret så de underlättar förståss. Men jag som är 190 är då inte i närheten att nå med knän. Och att passera på ca halv meter är som sagt inget hinder. Jag kan ta några kompletterande bilder och mått om de önskas. Nu är det ju färdigt, det var det inte när de där bilderna togs.

Glasväggen är en Trac 43 med takfäste. den väljer du fritt mått och vi tog max, dvs 2000*2000mm. Otroligt nöjd med den.
Grymt, tack! I min plan är det 73 cm från framkant toastol till hörnet på handfat (så som skissen ser ut för ögonblicket....) och jag funderar på hur tajt det blir och om jag skulle kunna stjäla nån centimeter eller två där. Låter skönt att höra att det funkar för er!
 
  • Ritning av badrum med mått, inklusive toastol och handfat avstånd diskuterat i text.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
karin.liten karin.liten skrev:
Grymt, tack! I min plan är det 73 cm från framkant toastol till hörnet på handfat (så som skissen ser ut för ögonblicket....) och jag funderar på hur tajt det blir och om jag skulle kunna stjäla nån centimeter eller två där. Låter skönt att höra att det funkar för er!
Observera att skissen med mått inte är helt med hur det blev i verkligheten.. Men jag kan försöka ta några mått och bilder som kan underlätta för er. Det går ju att vinna lite cm genom att ta grundare toastol och modell på handfat också.
 
karin.liten karin.liten skrev:
Grymt, tack! I min plan är det 73 cm från framkant toastol till hörnet på handfat (så som skissen ser ut för ögonblicket....) och jag funderar på hur tajt det blir och om jag skulle kunna stjäla nån centimeter eller två där. Låter skönt att höra att det funkar för er!
Nu blir detta la iofs lite trådkap men vrid toaletten 90° åt höger så den hamnar under fönstret istället. Blir mycket bättre flöde och bättre utnyttjande av utrymmet i mina ögon! :)
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.