Hej,
Vi ska renovera en tvättstuga med dusch i källaren samt en liten toalett i vårt hus från 63.

Vi har inget problem med fukt i källaren idag, det ligger nu en plastmattan både i tvättstugan och toaletten.

Min fråga är om ni tror att jag behöver göra en vanlig renovering och behandla rummet och göra tätskikt som badrummet på övervåningen eller om jag bara bör behandla det som oisolerad källare och bara ha tätskikt där det är mest vatten. Jag tolkar reglerna som att du ska ha tätskiktet i hela rummet om du har kapillär brytande skikt under betongplattan och jag tolkar ritningen som att de är kapillär brytande skikt med både singel, plasten och slaggen som ligger där och därför använda tätskiktet som normalt. håller ni med?

Med vänlig hälsning, Erik
 
  • Teknisk ritning av byggsektion som visar isolering och konstruktion för källargolv med detaljerade noteringar och måttangivelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du plastmatta idag har du ju en typ av tätskikt och det funkar ju bevisligen bra för er. Vad sitter det på väggarna i dagsläget och vad blir det efter renoveringen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.