Vi ska renovera här hemma och då ska vi måla tak och väggar.
Men vi vet inte hur, känner ni till några billiga målare i stockholm?


 
Är det ingen som känner en målare?
???

Hur gör ni när ni ska måla om, målar ni själva?
 
Fungerar oftast så.. ;) Känner heller ingen billig jag vill rekommendera ::)
 
Hur mycket kan det kosta med en dyr, sisådär mellan tummen och pekfingret om den ska måla en lägenhet på 50 kvm. :p
 
Det är svårt att säga...det beror på förutsättningar, ditt materialval och målarens arbetsbelastning just för tillfället.
Är målare själv och kan säga att det är så gott som omöjligt att prissätta en lgh utan att först sett den.
 
vad brukar målare ta i timmen då, ungefär ;D

Är det lätt att måla själv? Eller är det värt att hyra en målare?
 
Hemmakatten
300-350 kronor per timme + moms.
Vi har haft målare hemma + att jag har målat en hel del själv. Målaren var ca 3 ggr snabbare än vad jag är och hans målning framför allt på innerdörrar och släta ytor är mycket bättre än min.
 
en duktig målare från t.ex. litauen tar ca. 110-140 kr per timme exkl moms. Scanlita Nordisk är ett bra vat tycker jag
¨

Ja, om inget annat så är det ett riktigt bra sätt att konkurera ut alla Svenska målare genom att anlita billiga utländska..... Särskilt samtidigt som vi ojjar över att storföretag flyttar utomlands och gör en massa folk arbetslösa...

Anlita en Svensk målare med kollektivavtal istället. Lite dyrare kanske men det kan det vara värt..
 
Äh, när hantverkare slutar jobba svart och skattelagstiftningen ser ut så att jag har råd att anlita dem vitt, då kan jag ha sympati med dem.

Har tyvärr flera i min bekanskapskrets som BARA jobbar svart, samtidigt som de går och stämplar... Dessa personer skulle jag ALDRIG anlita.

De andra hantverkare jag känner tjänar mycket mer än vad jag gör (välutbildad och förhållandevis hög lön), eftersom de jobbar både svart och vitt.

Var finns de arbetslösa hantverkare som det är så synd om?
 
De arbetslösa hantverkarna finns i norrland men om det är synd om dom vet jag inte....
 
Synd att ni bor i huvudstaden,annars hade jag järna gjort det.....




MVH:målar-kludden
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.