Hej!

Har en stiga primo som går trögt framåt, som om bromsarna ligger på, orkar knappt framåt!

Det bara kom, och jag har släppt på allt som bromsar heter utan framgång.

Verkar inte vara något bromsproblem, backen fungerar kanon

Någon här som vet vad de kan vara för problem?
 
Hej.
Nu har jag fått samma problem som du, har du löst problemet med din gräsklippare? Vad var det för fem isåfall?

Mvh
 
Lämnade in den, och då så han att det var nått i mekaniken som hoppade för långt och tog i någon av spännrullarna

Han fixade o det har fungerat sedan dess, var inget motor/bromsproblem utan något mekaniskt
 
F Fredrikfr skrev:
Hej.
Nu har jag fått samma problem som du, har du löst problemet med din gräsklippare? Vad var det för fem isåfall?

Mvh
L Lexing skrev:
Lämnade in den, och då så han att det var nått i mekaniken som hoppade för långt och tog i någon av spännrullarna

Han fixade o det har fungerat sedan dess, var inget motor/bromsproblem utan något mekaniskt
Okej, men du vet inte vilken spännrulle? Försökte titta under, men såg inget, jagfår kika igen.
 
Nej tyvärr, då jag lämna in den, lade jag ingen fokus på de
 
Vi hade en Stiga Primo ett par år.
Väldigt trevlig maskin, men var känslig för störningar om marken var lite ojämn eller det fanns stenar, grenar eller annat oväntat i gräset.
Då gick brytpinnarna i knivbladen, eller remmarna hoppade ur några kuggar så knivarna slog ihop.

Bytte den sedan till en robustare Husqvarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.