J
Det är svårt att avgöra på bild, man får väl mäta och använda vattenpass. I princip gör det inte så stor skillnad, eftersom det ena ändå ger det andra. En lite spricka pga eventuell sättning gör att fukt trängt in och sprängt sönder mer och mer. Tätar du och lagar så saktar du ändå ner processen i framtiden, och det ser finare ut under tiden.
 
Fransissan Fransissan skrev:
Hur kan jag få denna nedfarten fin?
Jag tycker att den ser fin ut som den är.
Tycker du verkligen att det är fult med lite grönt i plattskarvarna?
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Jag tycker att den ser fin ut som den är.
Tycker du verkligen att det är fult med lite grönt i plattskarvarna?
Jag tycker inte om att betongen spruckit
 
ricebridge ricebridge skrev:
Riv upp plattorna, lägg ut markduk, lägg tillbaka plattorna.
Inte relevant, men ändå: Markduk hjälper mot sättningar, inte mot ogräs.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Inte relevant, men ändå: Markduk hjälper mot sättningar, inte mot ogräs.
Åjo, det gör det väl visst.
 
Det är plattor för däcken och gjutet runtom dessa. Jag hade rivit upp allt och börjat om. Kanterna runt plattorna är svårt att få bra.
 
  • Gilla
Fransissan
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Åjo, det gör det väl visst.
Man får ogräs i skarvarna även om man har markduk. Det blir dock lättare att rensa ogräset eftersom rötterna oftast inte blir lika djupa men man måsta hålla efter på något vis.
 
Janus82 Janus82 skrev:
Man får ogräs i skarvarna även om man har markduk. Det blir dock lättare att rensa ogräset eftersom rötterna oftast inte blir lika djupa men man måsta hålla efter på något vis.
Dessutom så är det inte alltid så lätt att få bort ogräset ens med markduk. Vissa sorters ogräs tar sig igenom den (ofta just klassiska ogräs, exempelvis maskros lyckas ta sig igenom min "ogenomträngliga duk") andra använder den som tillväxtyta och flätar in sina rötter i den (ofta grässorter). Men oftast är det lättare att dra loss ogräset om man har markduk.
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.