Hej. Har presis skaffat mig en bostadsrätt utan ett bra system för ventilationen så föreningen har förbjudit motor drivna fläktar kopplade till kanalen.

Så tänkte om det finns någon vägghängd kolfilter fläkt som är så pass bra att man kan stå och röka under den? då att röka på balkongen verkar lite småkänsligt för grannarna på vissa tider.
 
Ja en sån hade ju varit bra. men nej presis inte särskilt billigt..

Men överlag vilka fläktar är bra för att ta bort lukter,os osv ska ju även laga mat :)
 
Stickan56
Du har inte funderat på att sluta röka? Jag vet av egen erfarenhet att är man bara motiverad så är det lätt.
Du kan börja med att gå ut på gården för att röka (oavsett väder och vind).
Om du slutar så har du råd med en toppenfläkt.:)

Stickan
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Det är en trevlig tanke av dig men jo det kommer nog snart men så länge jag är singel och stressad så är det ganska skönt:)

Gått ut på gården där jag bott i flera år.. riktigt trött på det. Cigaretter kostar mig bara runt 1000 kr per år, var inte endast tobaks rök jag syftade på gällande fläkten ;)
 
BirgitS
När det gäller rök från cigaretter och fläkt så tänker jag på den gång som jag skulle prata med en rökande granne som stod vid fläkten och rökte eftersom det regnade ute och jag stod vid dörröppningen minst 2 meter bort och vägrade gå in i köket eftersom det luktade rök så mycket. Det var en vanlig fläkt med utblås via taket och min slutsats är att det inte hjälper att stå vid en fläkt när man röker, det luktar rök i hela köket ändå.

Råd & Rön testade 31 återcirkulerande (lär väl vara kolfilter) fläktar förra året bland annat med tanke på reducering av lukt i kolfilterfläktar: https://www.radron.se/Tester/Vitvaror--hushallsmaskiner/Koksflaktar/
Kostar visserligen 45 kronor men det är ju väldigt lite jämfört med vad ett felköp av en fläkt kostar.
 
Stickan56
BirgitS BirgitS skrev:
Kostar visserligen 45 kronor men det är ju väldigt lite jämfört med vad ett felköp av en fläkt kostar.
Och mindre än ett paket cigaretter.:p

Stickan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.