Hallå kloka husägare.
Den förre ägaren till vårt hus hade inte riktigt känsla för detaljerna i allt han gjorde. Som tur är gav han sig inte på de stora arbetena. Men, i ett sänkt innertak (ca 13 cm sänkning) av spånskiva har han satt in halogenspotlights. Nu är de inte tända och rummet står tomt i väntan på barn no 2, men törs man ha de tända en längre tid med tanke på temperaturen? Det finns inga brandskyddade lådor ovan armaturerna.
 
skulle inte rek. det halogen lampor kan bli otroligt varma......även om dom inte har dikekt kontakt med brännbart material så finns det säkert damm o annat lätt antännligt........för att inte tala om möss o andra små djur som snaskar på oskyddade ledningar........ner me taket om gör om det
 
Precis vad jag ville höra, då kan jag också bli av med glasfiberväven på väggarna och lägga in ett golv utan springor mellan bräderna......
 
Hm det var väl ändå lite väl kategoriserande. Precis så här gör man juh i t.ex badrum vid sänkning av taket för att få plats me spots. Dock använder man gips istället för spånskiva. Burkar använder man bara i bjälklagskonstruktioner. Spots har jag tjatat mig le på här på forumet, men återigen använd 12 volts alutech 35w lampor inomhus!. Dom blir inte alls lika varma uppåt som 230 halogen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.