Hej! Har en Worx WG794E köpt 2014. Eftervinterförvaring så tar den inte laddning har försökt med tvångsladdning det hjälpte inte. Har kontaktat HP Schou utan svar under 7 dagar. Finns det någon som har haft samma problem och löst det?
 
G Gerta skrev:
Hej! Har en Worx WG794E köpt 2014. Eftervinterförvaring så tar den inte laddning har försökt med tvångsladdning det hjälpte inte. Har kontaktat HP Schou utan svar under 7 dagar. Finns det någon som har haft samma problem och löst det?
Har du tvångsladdat den med låg ström från ett nätaggregat eller med medföljande laddare? De flesta laddare kan återuppväcka sådana döda batterier genom att ladda med underhållsström i några dagar.
 
C c_olsson skrev:
Har du tvångsladdat den med låg ström från ett nätaggregat eller med medföljande laddare? De flesta laddare kan återuppväcka sådana döda batterier genom att ladda med underhållsström i några dagar.
Har tvångsladdat med klipparens laddare, har bytt till ett nytt batteri det blev inge skillnad i laddningen, grannen har samma klippare, kan ladda grannens klippare i min ladd station.
 
Har sett ett liknande laddproblem här i någon tråd på forumet med Worx. Det orsakades av att en av kabelanslutningarna framme i fronten under de fjäderbelastade laddluckorna hade gått av, lösningen var att löda dit igen. Kanske värt att kolla?
 
Tack för tipset. Har kollat kablarna alla sitter fast. Återstår att köra Worx klipparen till återvinningen, supporten är inte intresserade att hjälpa till, de har haft 7 dagar på sig, normal svarstid är 1dag. Vad tror ni om att köpa en Mc Colloch klippare skall vara en Husqvarna med annat skal.
 
Hade jag råkat ut för samma som du så hade jag gett det några dagar till att förhoppningsvis hitta en lösning. Supporten borde ha kunskap om problemet och som du beskriver det så tycks det inte vara något fel på din laddstation eftersom den laddar upp din grannes robot utan problem.

Finns en del andra laddningsrelaterade problem/lösningar vad gäller din Worx-årgång som jag tycker mig ha sett här men inte lagt det på minnet riktigt. Har ett vagt minne av en sensormodul/krock-kontakter som kan ärga sönder och spöka som kan bytas ut relativt enkelt via komponenter man får skickat till sig... men det är jag osäker på. Symptomen tycks inte stämma 100% i mina ögon.

Förhoppningsvis kan någon forummedlem ge mer exakta råd, och/eller supporten.

Lycka till!
 
  • Gilla
Gerta
  • Laddar…
Hej!
Tack för alla tips speciellt Harald Blåtumme. Har inte hört något från supporten, var på Clas Olsson idag och fick ett telefonnummer till supporten, har ringt två ggr idag och väntat i 15 minuter utan att komma fram det är många som ringer vi besvarar ditt samtal så for vi kan säger en spökröst..
Har beslutat att köpa en ny klippare denna gången blir det en Gardena Sileno hoppas det blir ett bättre köp en Worx. Alla jag känner som har Worx har problem med sina klippare, jag var först att köpa 2014, jag var förblindad av priset det får jag betala idag.
 
  • Gilla
lindahl och 2 till
  • Laddar…
I mitt fall är det tvärtom så att inga jag känner har problem med Worx-klippare... inga större bekymmer mer än de vanliga man har med robotklippare typ avhuggna slingor osv. Men det kan väl vara litet olika hur det är.

Dåligt att du inte fått respons från supporten, förstår att du ledsnat.

Lycka till!
 
Hej! fick svar från supporten efter 9 dagar, skulle mäta spänningen på laddaren svarade att det funkar med grannens klippare.

Fick svar samma dag att köpa ny gränstrådssensor, beställde och betalade en ny omgående och så blev det en ny väntan efter 6 dagar frågade jag om leveransen fick svar att de ville ha orderbekräftelsen på köpet mailade den till supporten så dök paketet upp efter ytterligare 4 dagar.

Monterade den nya sensorpaketet och den tar laddning har skänkt den till min son. Jag kör med Gardena klippare.

Harald Blåtumme skev att han inte kände till något problem med Worx klippare, grannen har bytt batteri efter 1 år ock kretskort efter 3 år, min syster har haft sin på garanti reparation den gick hej vilt.

Nu skall jag njuta av värmen och ha en skön sommar hoppas att ni alla får detsamma.
 
G Gerta skrev:
Harald Blåtumme skev att han inte kände till något problem med Worx klippare, grannen har bytt batteri efter 1 år ock kretskort efter 3 år, min syster har haft sin på garanti reparation den gick hej vilt.
Nej, det stämmer inte att jag har skrivit så. Jag känner till en drös olika typer av problem som Worx-klippare kan ha och även vad andra klippare kan ha för problem, Husqvarna, Gardena, etc.

Det jag säger är att jag inte har någon i min bekantskapskrets som haft några större bekymmer med Worx, har själv två Worx-anläggningar i drift 2015 resp 2016 års modell. Modellen från 2015 är det nyss bytt batteri på, inte för att det var helt nödvändigt men drifttiden blev en smula kort efter långt mer än 1000 laddcykler på en relativt stor gräsmatta. Självklart blev det en rejäl kapacitetshöjning särskilt som det nya ersättningsbatteriet har 25% högre kapacitet än ett nytt originalbatteri.

Bra att du fick löst problemet och lycka till med din nya klippare!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.