Några synpunkter ang. vad som skulle passa bäst i mitt kök.
Jag skall ha pärlspont på väggarna, men är lite osäker om jag skall ha liggande eller stående panel.
Färgval är osäkert i dagsläget. Skulle tro att det blir natur till man lessnar, sedan färg.

Jag skall byta golv och tak efteråt, så jag behöver inte ta hänsyn till golvriktning eller takriktning.

Dock har jag ett dubbelfönster på ena långväggen, borde det påverka mitt val av liggande VS stående panel?
 
Jag tror personligen att det skulle se bäst ut med stående panel. Om inte annat för att snickerierna är "på höjden".

Zephir...

som är på väg att sätta pärlspont i hallen och brottats med samma tankar.
 
Om det är exakt pärlspont du ska ha så tycker jag tveklöst stående, vet inte varför men det känns spontant helt fel med liggande pärlspont på väggarna :-/

Om du vill ha liggande så välj en annan typ av panel, helst utan fasningar, denna typ av panel är dessutom ännu snyggare om du varierar bredderna litegrann "slumpvis" över väggen och gör den vitlaserad (mycket vitt pigment), tycker jag iaf...... ;)

//Christina.
 
byggimpert skrev:
Om det är exakt pärlspont du ska ha så tycker jag tveklöst stående, vet inte varför men det känns spontant helt fel med liggande pärlspont på väggarna :-/
Jag håller med och väljer man inte stående på grund av utseendets skull så tycker jag man ska välja det för att det är mer praktiskt. Med liggande pärlspont kommer det att samlas en massa damm och smuts på panelen.

Ska man ha liggande panel så ska den nog helst vara helt slät.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.