Hej!

Vi flyttade precis in i hus och i ett av badrummen finns det ett väldigt fint spabad. Skulle tippa att det är från 2013-2014 någonstans efter att ha googlat lite. Det är i bra skick förutom en spricka i plasthuven som sitter på sidan av spabadet. Bifogar bilder. Går det att fixa eller dölja på något bra sätt? För reservdelar till ett 4 år gammalt spabad gissar jag på förhand är rätt kört.

JIYyNDV.jpg

oUrIelp.jpg

Mvh J
 
Det finns lagningskit till akrylbadkar. Man borrar i ändarna på sprickan med en tunn borr. Ruggar ytan något och spacklar över med nån 2-komponentsplast som luktar så man blir snurrig. När det härdat våtslipar man med fint papper. Jag har gjort det hos en vän, blev väldigt bra resultat. Tätt också.

Kitet fick jag av badkarstillverkaren.
 
T Tosse skrev:
Det finns lagningskit till akrylbadkar. Man borrar i ändarna på sprickan med en tunn borr. Ruggar ytan något och spacklar över med nån 2-komponentsplast som luktar så man blir snurrig. När det härdat våtslipar man med fint papper. Jag har gjort det hos en vän, blev väldigt bra resultat. Tätt också.

Kitet fick jag av badkarstillverkaren.
Tack för svar. Detta är bara något plasskydd för att dölja alla slangar och grejer som är innanför. Men man kanske kan göra på samma sätt som du beskriver ändå. Tänkte också om det kanske finns något enkelt sätt som man kan dölja sprickan på.Kan man peta i lite färg eller något kanske för att bli av med den svarta skuggningen som blir i sprickan?
 
Redigerat:
K kioskdavid skrev:
Dekorplast om det bara handlar om att dölja.
[länk]
Hmm. Fast blir det inte svårt att få det snyggt genom att sätta något över sprickan? Eller missar jag hur det funkar?
 
Ja man kanske behöver laga sprickan någorlunda så att det inte rör sig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.