M
Har ett badrum ”mitt i” huset som saknar fönster.

Är det någon som satt in badkar i ett sånt badrum och fått det mysigt/trevligt? Eller känns det bara konstigt utan fönster?

Öppnar jag fönster där går det åt tvättstugan, så det känns inte så trevligt kanske... :)
 
Varför skulle det vara konstigt med badrum utan fönster? Så klart det går att göra mysigt!
 
M
SysterNett SysterNett skrev:
Varför skulle det vara konstigt med badrum utan fönster? Så klart det går att göra mysigt!
Har aldrig haft ett badrum med badkar utan ett. Känns som om det skulle kunna kännas mer instängt?
 
M EmmaRa skrev:
Har aldrig haft ett badrum med badkar utan ett. Känns som om det skulle kunna kännas mer instängt?
I de allra flesta lägenheter saknas fönster i badrummet. Tror faktisk det är vanligare med badrum utan fönster än med.
 
M
SysterNett SysterNett skrev:
I de allra flesta lägenheter saknas fönster i badrummet. Tror faktisk det är vanligare med badrum utan fönster än med.
Jo. Men jag har aldrig haft en sån lägenhet med badkar så jag funderade på mysighetsfaktorn.
 
BirgitS
Man kan lura ögat och känslan genom att sätta upp en fördragen gardin på en vägg där det känns naturligt att det skulle finnas ett fönster. Det brukar (eller i alla fall brukade) vara så i insides hytter på de stora färjorna. Vet ju inte vad som känns mysigt för dig men en stor affisch som föreställer en tropisk strand kan nog många gilla och känna sig avkopplade av.
 
Hotellbadrum saknar oftast fönster och kan ändå vara riktigt mysiga att ta ett bad i. Belysningen/ljussättningen är A och O, tror jag, och jag tror även att det är lättare att få det mysigt om man undviker vitt kakel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.