Titta på Andreas La motte bild.
Läcker det där slangen går in och du har en sådan infnästning så skruva loss och kapa av en bild och sedan skruva fast igen.
 
Krilleman
Husköpare 8 Husköpare 8 skrev:
Vattnet kommer ifrån gängan. Precis där slangen och kranen möts. Jag ser även att slangen har gått sönder på vissa ställen....antar att det också har med saken att göra..? Är det ny slang som gäller då eller går det att fixa på något sätt?
Är du säker på att gummipackningen inte ramlat bort på övergången till slangen? Inte helt ovanligt.

Kanske du har en gardena-övergång likt min bild?

Gardena slanganslutningsdel med gängad ände och ribbad slanganslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Hur gick det med gräsklipparen?
Tack för att du frågar. Har inte hunnit med den ännu. Det är så mycket som behöver fixas i trädgården,så jag får ta en sak i taget. Men som jag skrev i den tråden,så lutar det åt att jag köper en vanlig hederlig handjagare.istället för att fixa med gräsklipparen. När det skrevs om så mycket som behövde göras på den innan start,så tappar jag motivationen. Jag och motorer funkar helt enkelt inte ihop.:)
 
A Andy78 skrev:
Titta på Andreas La motte bild.
Läcker det där slangen går in och du har en sådan infnästning så skruva loss och kapa av en bild och sedan skruva fast igen.
Såhär ser slangen ut. Går inte att kapa någonstans där är jag rädd.
 
  • En vattenslang kopplad till en kranfäste på en gul vägg, som visar att den inte kan kapas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skruva bort den ljusgrå grejen som låser slangen och dra loss. Sen skär du av den översta bite, pillar in slangen i fästet och skruvar fast den ljusgrå igen.
 
Husköpare 8 Husköpare 8 skrev:
Såhär ser slangen ut. Går inte att kapa någonstans där är jag rädd.
Varför skulle den inte gå att kapa?
Sitter det en packning där?
 
Men du måste ju skruva på en koppling för anslutning av slangens koppling på din kran.
 
  • Gilla
TottoGBG
  • Laddar…
A Andy78 skrev:
Varför skulle den inte gå att kapa?
Sitter det en packning där?
Nej det är nog jag som är okunnig i ämnet. Går kanske att kapa ändå. Måste först bara sätta mig in i exakt hur jag ska gå tillväga bara.
 
Ja, utan anslutning lär det inte funka. Se bilden i #17, det är en sån du behöver.
 
A AndersS skrev:
Men du måste ju skruva på en koppling för anslutning av slangens koppling på din kran.
Ok. Det finns en slangstump i stallet som låg tillsammans med nyckeln. Är det den som ska skruvas på kanske?
 
Krilleman Krilleman skrev:
Är du säker på att gummipackningen inte ramlat bort på övergången till slangen? Inte helt ovanligt.

Kanske du har en gardena-övergång likt min bild?

[bild]
Nej en sådan har jag inte. Men det finns en annan slags slangstump som hittades tillsammans med nyckeln. Kan det vara den jag ska skruva fast?
 
  • Gilla
Stickan56
  • Laddar…
Stickan56
Såhär skall det se ut. Två alldeles färska bilder.

Monterat lås och handtag på en trädörr, detaljbild som visar installationen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Krananslutning med gula och blå kopplingar monterade på en svart bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stickan
 
Tillsammans med nyckeln låg dessa. Vad är detta och vad använder jag dom till? Ska jag använda slangstumpen till något gällande mitt problem?
 
  • Flexibel vattenslang med gula och grå anslutningskopplingar på linjerat papper.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Stickan56
Husköpare 8 Husköpare 8 skrev:
Tillsammans med nyckeln låg dessa. Vad är detta och vad använder jag dom till? Ska jag använda slangstumpen till något gällande mitt problem?
Du skall använda båda. Den med slangen skruvar du fast vid kranen och den lilla att skarva ihop med den långa slangen.:cool:

Stickan
 
Om mässingsdelen har en passande gänga skruvar du på den på kranen, sen trycker du i den gula delen i andra änden på slangen och sen kopplar du på din bevattningsslang på den andra änden av den gula delen. Men det är att gå över ån för vatten (!). Så köp kopplingen som länkats tidigare i tråden så slipper du slangstumpen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.