Rätt svar: 1 Tyskland

Vi har ett gammalt charmigt hus där gräsmattan är uppdelad av grusgångar. Den här lilla klipparen hade varit perfekt framför huset. Den hade fått ett behagligt jobb att hålla framsidan fin. Mindre tid att lägga på att släpa fram gamla klipparen och mer tid till familjen.

//

Andreas
 
Svar: Tyskland
Vi har en gammal trädgård som är uppdelad i 5st delar med grusgångar imellan. Har därmed insett att vi aldrig kommer kunna ha en stor robotgräsklippare. Men en liten på den största gräsmattan hade underlättat våran vardag med 3 små barn här hemma. Tid är verkligen en bristvara i våran familj! Hoppas verkligen vi kan få denna chansen! mvh Carola
 
R
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn robotgräsklippare för mindre ytor

[bild]

Grässäsongen har kommit igång ordentligt och många har nog redan hunnit tröttna på att klippa gräset. Veckans vinnare kan ägna den tiden åt att dricka kaffe i hängmattan istället eftersom den tar hem en Wolf Garten Loopo S150 och tillhörande installationsmaterial. Den här kompakta robotgräsklipparen klipper gräsmattor upp till 250 kvadratmeter, och klarar flera zoner.

Totalt värde cirka: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Var tillverkas produkterna från Wolf Garten?
Svaret hittar du här: [länk]

1. Tyskland
X. Kina
2. Holland

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Wolf Garten. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Wolf Garten för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: 1 Tyskland


När vi på vårt arbete är, klipper ”Wolfen”gräsmattan utan besvär.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn robotgräsklippare för mindre ytor

[bild]

Grässäsongen har kommit igång ordentligt och många har nog redan hunnit tröttna på att klippa gräset. Veckans vinnare kan ägna den tiden åt att dricka kaffe i hängmattan istället eftersom den tar hem en Wolf Garten Loopo S150 och tillhörande installationsmaterial. Den här kompakta robotgräsklipparen klipper gräsmattor upp till 250 kvadratmeter, och klarar flera zoner.

Totalt värde cirka: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Var tillverkas produkterna från Wolf Garten?
Svaret hittar du här: [länk]

1. Tyskland
X. Kina
2. Holland

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Wolf Garten. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Wolf Garten för att de sponsrar den här tävlingen.
Hej!
Rätt svar är Tyskland!

Helt enkelt för att bättre falla in i grannarnas norm också för att vår gamle trotjänare på bensin verkligen behöver bytas ut! En tredje anledning är att vi har Wolf Garten gräsgödsel spridare och det är verkligen bra kvalitet!
 
Tyskland.

Med en gräsplätt om ca 150kvm är den för liten för en traditionell robotgräsklippare. Men för mycket ogräs för en vanlig gräsklippare. En robot skulle hjälpa mig att hålla ordning på ogräset och få en riktigt fin matta för barnen att leka på.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn robotgräsklippare för mindre ytor

[bild]

Grässäsongen har kommit igång ordentligt och många har nog redan hunnit tröttna på att klippa gräset. Veckans vinnare kan ägna den tiden åt att dricka kaffe i hängmattan istället eftersom den tar hem en Wolf Garten Loopo S150 och tillhörande installationsmaterial. Den här kompakta robotgräsklipparen klipper gräsmattor upp till 250 kvadratmeter, och klarar flera zoner.

Totalt värde cirka: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Var tillverkas produkterna från Wolf Garten?
Svaret hittar du här: [länk]

1. Tyskland
X. Kina
2. Holland

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Wolf Garten. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Wolf Garten för att de sponsrar den här tävlingen.
Svaret är nr 1 - Tyskland!

Jag vill hemskt gärna ha en robotgräsklippare. Vi har en tudelad tomt med ogräsmatta. Framsidan går bra att klippa men det är värre att gå runt med vår stora bjässe och klippa ogräset på baksidan med sluttningar och mossa och allt vad det är. Varje år säger jag att vi ska bli bättre på att klippa gräset så att det blir jämt och fint och varje år blir vi sämre. Jag tror det var 3 veckor sedan vi klippte nu! D: Barnen klagar dock inte.. de är för små för att bry sig om högt gräs men fästingarna trivs! 7 fästingar fick jag under maj månad och en av dem gav mig borrelia. Så semestern börjar jag med att avsluta en trälig penicillinkur och stirra på min oklippta ogräsmatta :)
 
1 - Tyskland är rätt svar.

En robotgräsklippare vore suveränt!

Jag får mer tid att vara med mina barn om jag slipper klippa gräset.

Renovering av vårt fuskbygge tar allt för mycket tid / ork från barn och sambo.
 
  • Gilla
Hapsdog
  • Laddar…
:love:
Made in Germany!

Har dubbla heltidsjobb sen ett par år tillbaka, två barn, 4 år och 3 månader. Och ett hus på över 100 år som behöver renoveras.
En klippare som kan tämja vår mossmatta hade varit guld värt för den lilla fritid/familjetid jag har!
 
Svar: Tyskland

Som lågpensionär har jag inte råd till att köpa robotgräsklippare.
Därför önskar jag att vinna en.
 
Tyskland

Tänk om en fin liten nyckelpiga till gräsklippare kan hålla gräset i schack på tomten. Då får vi mer tid att leka, cykla och spela kubb med lillkillen.
 
  • Gilla
Hapsdog
  • Laddar…
Svar: Tyskland
Jag reser utomlands cirka 150 dagar om året i jobbet och med en fru som är allergiker så skulle jag behöva ha denna så hon slipper klippa när jag inte är hemma.
 
1. Tyskland.

2. Jag har ett konstant dåligt samvete. Min sambos moster bor i ett mindre radhus sedan många år tillbaka. Hon har en väldigt liten gräsmatta, max 200 kvm som nästan aldrig blir klippt.

Hon sitter i rullstol och kan inte klippa själv och vi andra har svårt att hinna dit och hjälpa till. Med denna skulle hon kunna ha den finaste gräsmattan i det lilla området istället för den ständigt övervuxna där brännässlor och ogräs breder ut sig.

Marcus
 
  • Gilla
Hapsdog
  • Laddar…
Jag svarar att många av deras grejer produceras i Tyskland, men denna gräsklippare har tillverkats i Ungern jag citerar

Nemesvámos fabriken i Ungern
Fabriken i Ungern grundades år 2000 och producerar ungefär 500 000 gräsklippare, åkgräsklippare och motoriserad trädgårdsutrustning varje år.

Jag har en väldigt liten gräsmatta ca 40 kvadrat. Och det skulle vara så himla kul att ha en liten robot som höjden av lathet!
 
Svar Tyskland

En robot hade varit en perfekt present till min far som fortfarande envisas med att traditionell gräsklippare är det bästs valet!
 
1. Tyskland

78 årig tjej med stor gräsmatta vore tacksam och överlycklig över att få hjälp med gräsklippningen av en miljövänlig Wolf.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.