Vinn robotgräsklippare för mindre ytor

Wolf Garten Loopo S150 robotgräsklippare klipper gräsmatta bland blommande växter.

Grässäsongen har kommit igång ordentligt och många har nog redan hunnit tröttna på att klippa gräset. Veckans vinnare kan ägna den tiden åt att dricka kaffe i hängmattan istället eftersom den tar hem en Wolf Garten Loopo S150 och tillhörande installationsmaterial. Den här kompakta robotgräsklipparen klipper gräsmattor upp till 250 kvadratmeter, och klarar flera zoner.

Totalt värde cirka: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Var tillverkas produkterna från Wolf Garten?
Svaret hittar du här: https://www.wolf-garten.com/se/

1. Tyskland
X. Kina
2. Holland

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Wolf Garten. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Wolf Garten för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
Rätt svar: 1. Tyskland

Först igen med att svara. Har länge varit sugen på en robotgräsklippare. Denna maskin skulle vara bra för att utvärdera ifall det är någon som skulle passa mig.
 
1. Tyskland

Motivering: Vi behöver denna gräsklippare till vår lilla baksida där vi för en kamp mot parkslide som växer upp ur den två år gamla gräsmattan. För att vinna denna strid krävs det att man klipper ofta och med en robotklippare så är jag övertygad om att växten förlorar kampen! Dessutom så har en robot aldrig ont om tid eller tycker att det är trist att klippa gräs :)
 
Svar: 1, Tyskland

Folk som ser vår pyttetomt säger att där minsann inte behövs någon robot eftersom den är så liten, men jag vill ändå ha en eftersom vi ofta glömmer bort att klippa. När vi kommer på att det behöver klippas blir det diskussion om vems pollenallergi som är värst och vem som måste ut.
 
  • Gilla
Hapsdog
  • Laddar…
1: Tyskland,

Eftersom jag är så våldsamt slö & vår gamla gräsklippare bara klarar av att ta baksidan av huset, Jag vill inte släpa runt på den så den får bli oklippt större delen av sommaren. detta skulle rädda inte bara gräsmattan men i en förlängning kanske ett förhållande.
 
1: Tyskland

Eftersom jag vill skona våra kära grannar mot det oljudet och avgaserna från motorklipparen. Bra för både grannsämja och miljö!
 
1: Tyskland.
Vi ska snart flytta från vår lägenhet till ett parhus och denna skulle underlätta vår vardag.
 
Svar: 1. Tyskland

För att slippa klippa alltför ofta,
utan mest sitta på uteplatsen och softa.
Skulle det sitta fint med en maskin,
som får vår gräsmatta fin.
Denna skulle passa vår lilla plätt,
med maskinen från Wolf Garten ska det gå lätt!
 
Svar: 1. Tyskland

Sådde gräsmatta för 6 veckor sedan. Har inte kommit en droppe regn sedan dess här! Vattenräkningen kom för ett par dagar sedan och var inte nådig.. Skulle därför bli väldigt glad för att vinna en klippare att ha på vår nysådda framsida :).
 
Svar: 1

Den skulle göra underverk för vår lilla gräsplätt som vi inte hinner ägna en tanke åt då jag river och stökar inne i huset och frun försöker hålla jämna steg med mig och städa stöket jag skapar. Det är hon som brukar klippa med vår gamla elklippare som har så mycket obalans att man behöver hörselskydd när allting löst på den skakar.

Dessutom, nu när renoveringen flyttar utomhus med panelbyte, skulle den hålla mig lite sällskap ...
 
Svar: Tyskland
Är det en Worx? Nej för guds skull, det är ju en WOLF! DEN TAR VI!
 
D09
Svar: Tyskland

Jag åker på ca 5-7 fästingbett per år och har hitills redan avverkat 3 st

Misstänker att rådjuren drar med sig en del men rådjuren är ett trevligt inslag i miljön och jättevälkomna oavsett :)

Har en ca 80-90m2 gräsmatta på baksidan som jag tar med röjsågen eftersom jag inte äger någon gräsklippare.

Hade varit kanon att få en golfgreen där som gör det svårare för fästingarna att attackera mig :)
 
svar: Tyskland

min gamla gräsklippare sjunger på sista versen,
med en smidig gräsrobot så hade jag sluppit att gå i avgaserna från bensinklipparen & grannarna kunde också fått lite lugn & ro..
 
  • Gilla
Hapsdog
  • Laddar…
Rätt svar: Tyskland

Detta är enda sättet för mig att få en robotgräsklippare, som jag alltid har velat ha, då min fru inte vill att vi lägger pengar på att köpa en. Är övertygad om att vår gräsmatta kommer bli jättefin med denna klippare.
 
Tyskland är svaret

Min tomt är uppdelad i två delar, med en 5 meter hög klippa som går tvärsigenom. I dagsläget får jag släpa upp och ned gräsklipparen uppför en väldigt brant backe som går längs en spricka i berget.

Hade kort och gott varit underbart att ha en robotgräsklippare på den lägre delen, behålla den vanliga gräsklipparen på den övre och förhoppningsvis även behålla psyket intakt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.