Nefrums Nefrums skrev:
Jag kunde inte riktigt hålla mig ifrån att bygga igår.
Men nu har jag även ont i min högra tumme. Spika med vänster hand var svårt. :crysmile:
Jobbigt när man vill bygga men kroppen säger nej. Kanske du blir tvungen att ta det lite lugnt fast det är ledig dag i morgon.....:rolleyes:
 
R roli skrev:
Jobbigt när man vill bygga men kroppen säger nej. Kanske du blir tvungen att ta det lite lugnt fast det är ledig dag i morgon.....:rolleyes:
Ja, kanske det, men jag har en del mindre tungt arbete att göra, typ sätta upp isolering, det bör nog gå. Hade bara velat synca med elektrikern innan jag döljer flexslang mm.
 
Fått upp isolering i halva taket.
Halvt isolerat tak i byggprojekt med gula isoleringsplattor mellan träbjälkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Nefrums Nefrums skrev:
Fått upp isolering i halva taket.
Snyggt jobbat! Vad blev det för tjocklek på isoleringen?
 
iSnobben iSnobben skrev:
Snyggt jobbat! Vad blev det för tjocklek på isoleringen?
170mm
 
Nefrums Nefrums skrev:
170mm
Okej, här lutar det nog åt 220mm, eller det är iaf vad som ligger där ute i högen :crysmile:
 
iSnobben iSnobben skrev:
Okej, här lutar det nog åt 220mm, eller det är iaf vad som ligger där ute i högen :crysmile:
Ja mer är alltid bättre, men jag tänkte att detta räcker med 9ggr bättre u värde i taket än på partierna! :)
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Nefrums Nefrums skrev:
Ja mer är alltid bättre, men jag tänkte att detta räcker med 9ggr bättre u värde i taket än på partierna! :)
Det gör det säkert, jag får ju kompensera för sämre glaspartier :crysmile: Sen tänker jag även på fenomenet med att varmluft stiger samt att vi försöker dämpa värmeinstrålningen. Från början hade vi ju planer på ännu mer.
 
Redigerat:
iSnobben iSnobben skrev:
Det gör det säkert, jag får ju kompensera för sämre glaspartier :crysmile: Sen tänker jag även på fenomenet med att varmluft stiger samt att vi försöker dämpa värmeinstrålningen. Från början hade vi ju planer på ännu mer.
Ja, jag hade också kunnat tänka mig mer. Men vi hade ju sovrumsfönstret fönstret på ovanvåningen som begränsar nock höjden, och då fick man väga större gavelspetsfönster mot tjockare tak. Och då slutade blev medelvägen att göra taket av 2"8 och isolera emellan. :)

Ska se om jag kan få upp all isolering och plast imorgon. Kanske rent av börja med innertak.
 
Plats, i ett uterum? Har inte det diskuterats om dess vara eller inte vara i ett uterum som ibland blir varm och sedan kallt. Har för mig att svaret blev att man bör undvika det.
Jag har skippat plasten i vårt uterum, monterade vindduk som släpper igenom fukt istället.
 
R roli skrev:
Plats, i ett uterum? Har inte det diskuterats om dess vara eller inte vara i ett uterum som ibland blir varm och sedan kallt. Har för mig att svaret blev att man bör undvika det.
Jag har skippat plasten i vårt uterum, monterade vindduk som släpper igenom fukt istället.
Det där är verkligen ett omdiskuterat ämne. Snickaren vi kör med rekommenderade absolut plast i taket så det verkar vara svårt att hitt ETT svar på vad som gäller...
 
R roli skrev:
Plats, i ett uterum? Har inte det diskuterats om dess vara eller inte vara i ett uterum som ibland blir varm och sedan kallt. Har för mig att svaret blev att man bör undvika det.
Jag har skippat plasten i vårt uterum, monterade vindduk som släpper igenom fukt istället.
Ja därom tvistar de lärda...
Jag resonerar så att plast är dåligt om det är kallare inne än ute. Det händer typ aldrig i ett uterum i och med att solen värmer upp det så mycket, även när det är kallställt.
 
Nefrums Nefrums skrev:
Ja därom tvistar de lärda...
Jag resonerar så att plast är dåligt om det är kallare inne än ute. Det händer typ aldrig i ett uterum i och med att solen värmer upp det så mycket, även när det är kallställt.
Och ni har väll golvvärme med? Har man underhållsvärme på vintern hade jag kört plast eller ångbroms. Jag ska köra på isover duplex som är en slags ångbroms
 
Det tog längre tid att isolera och sätta plast än jag trodde. Men nu är det klart. Jag har också reglat upp lite på några ställen för att kunna fästa gipsskivor på väggarna. Samt satt upp skyddskåpor till spottarna i taket.
Nyisolerat och plastat tak med reglar och skyddskåpor för spotlights i ett bygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
andthe
  • Laddar…
Sitter pottorna innanför plasten? Ska du köra utan gles eftersom du kör elen under plasten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.