M
A Andreas Rosenkvist skrev:
Denna sommaren är nu tredje med biltemas röjsåg, köpte den när vi flyttade till gård och hade då inte råd med en husqvarna.
Har kört ca 50-60 timmar om året och ingenting har hänt. Den har startat alltid och har alltid gått som en klocka.

Dock bytade jag ut spolhuvudet och tråden till ett alternativ med fast kevlarförstärkt tråd istället.
Klingar använde jag bara första året när jag rensade bland en massa buskar och sly. Den är ganska värdelös mot gräs.

Dock när denna går itu beyond räddning köper jag en husqvarna eller liknande.

SNÄLLA, det finns inget som heter BYTADE. Låter som du sög på den som en napp.
Jag har gjort misstaget att köpa JULA och Clas Olsson skit. Aldrig mera.

Men jag höjer ett varningens finger för att handla märkesmaskiner hos lokala "Märkeshandlare". De överprissätter nått jävulskt. Köp på nätet. Min granne köpte en Stihl motorsåg för nästan 3lax mindre än vad den lokala märkeshandlare tog.

När den fick ett elfel kontaktade han Stihl som skrev garantiorder och hänvisade honom till den lokala handlaren.

Man får alltså exakt samma garanti och service även om man köper på lågprissidor.
 
  • Gilla
lob
  • Laddar…
M mendelsohn skrev:
SNÄLLA, det finns inget som heter BYTADE. Låter som du sög på den som en napp.
Jag har gjort misstaget att köpa JULA och Clas Olsson skit. Aldrig mera.

Men jag höjer ett varningens finger för att handla märkesmaskiner hos lokala "Märkeshandlare". De överprissätter nått jävulskt. Köp på nätet. Min granne köpte en Stihl motorsåg för nästan 3lax mindre än vad den lokala märkeshandlare tog.

När den fick ett elfel kontaktade han Stihl som skrev garantiorder och hänvisade honom till den lokala handlaren.

Man får alltså exakt samma garanti och service även om man köper på lågprissidor.
Nja, är inte alls säker på att man överprissätter, däremot har man större omkostnader för att det finns en butik och säljpersonal där du kan få "klämma" på produkterna, ev. också få lite råd. För du går väl inte in i butik och tittar på varorna, diskuterar och sedan går hem och beställer ;).
 
  • Gilla
chrill3 och 2 till
  • Laddar…
Jag köpte en Makita röjsåg för 27 år sen. Trimmerhuvudet fungerade aldrig riktigt, så det bytte jag för några år sen. Plötsligt blev den mediokra funktionen kalas!
Batteriet till elstarten är lite trött på våren, men fungerar väl.
Min Famulus industridammsugare svimmade efter 30 år.
Min AEG sticksåg har byggt 5 hus under 35 år och vägrar ge upp.....
Jag kan hålla på hur länge som helst med mina kvalitetsinköp.
Så, köp inget Kinaskit, utan gå till din lokala handlare och pruta hårt på kvalitetsprodukter, ofta har jag fått erbjudande om något beggat kvalitetsverktyg.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.