Hej, vi har köpt ett 1700talshus och härom natten hörde jag ljud av ett djur i väggen nära sängen. Det lät ung. : poh-poh-pooh paus ett tag sen :poh-poh-poh poh poooh osv. Ganska snabb följd och lite dovt. inte så hög ton. Känner någon igen ljudet? Vi har fladdermöss på vinden, kan de låta så med sina ungar? Kollade runt på nätet och tänkte bård? Men det fanns ingen ljudbeskrivning eller inspelning. Kul om någon kan lista ut vad det är! hälsningar Katti
 
Troligtvis råttor eller möss.
 
Husbock? Ett 1700-tals hus lär ju vara massiva timmerstockar i väggarna och då är det knappast råttor eller möss och speciellt inte sommartid.
 
Nja, det låter som det är mer volym i rösten, lite sjungande som jag försökte beskriva i frågan. Vi har fladdermöss på vinden , men de är ju så små i kroppen liksom?
 
Tycker beskrivningen av ljudet låter duva? Kan det finnas duvbo i närheten?

Mvh, Magnus
 
K katti nilzén skrev:
Hej, vi har köpt ett 1700talshus och härom natten hörde jag ljud av ett djur i väggen nära sängen. Det lät ung. : poh-poh-pooh paus ett tag sen :poh-poh-poh poh poooh osv. Ganska snabb följd och lite dovt. inte så hög ton. Känner någon igen ljudet? Vi har fladdermöss på vinden, kan de låta så med sina ungar? Kollade runt på nätet och tänkte bård? Men det fanns ingen ljudbeskrivning eller inspelning. Kul om någon kan lista ut vad det är! hälsningar Katti
Det låter som sädersskvättan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.