ullet
Med tanke på att deras andra parasollfötter inte väger lika mycket (ta https://m2.ikea.com/se/sv/p/loekoe-parasollfot-gra-90115073/ som exempel, väger 40 kg), så funkar det nog. Men det beror nog helt på vilken typ av parasoll du tänkt ha.

Utan att veta, gissar jag att ett sånt som "hänger vid sidan" av stången kräver en tyngre fot än ett sånt som sitter rakt ovanför foten.
 
Det är en sådan som hänger vid sidan . :)
 
Enklast att bara testa med vatten.
Står den utan att tippa så fungerar det.
Annars fyller du med sand.
 
engs
Jag kör med vatten, enklare att städa upp än sand när den väl blåser omkull... haft sand tidigare...

Även enklare att stuva undan vid vinterförvaring också.

Ett tag funderade jag på att gjuta betong i de. Men om de trots det blåser omkull lär något gå sönder.
 
  • Gilla
thomas33 och 1 till
  • Laddar…
engs engs skrev:
Jag kör med vatten, enklare att städa upp än sand när den väl blåser omkull... haft sand tidigare...

Även enklare att stuva undan vid vinterförvaring också.

Ett tag funderade jag på att gjuta betong i de. Men om de trots det blåser omkull lär något gå sönder.
Vilken storlek på parasoll har du?
 
engs
Kommer inte ihåg på rak arm men det största rektangulära de har (alt. hade då för några år sen) på IKEA.
 
engs engs skrev:
Kommer inte ihåg på rak arm men det största rektangulära de har (alt. hade då för några år sen) på IKEA.
Ok tackar, blåser er omkull ofta?
 
  • Gilla
Carpe8diem
  • Laddar…
engs
Ofta ska jag inte säga, har väl hänt kanske 2-3ggr totalt över åren. Även hänt att vi haft blomkrukor på foten som ramlat av när den hoppat till nån gång, utan att falla ner.

Relativt blåsigt läge och en motvilja att fälla ner den även när man borde pga att det blåser upp, är främsta orsaken.
 
Iom. Att jag fick en gilla markeringar så uppdaterar jag med att vi köpte en markskruv med rör . Ytterst smidigt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.