HOBBY ARCHITECT
Ritning av en 2-rums lägenhet på 50 kvm med väderstreck och byggnadens fasadvyer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag tycker om när man visar sådana här ritningar där man ser väderstreck, våning och placering av lägenheten i huset. Det borde alla mäklarannonser ha! :heart:
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Jag tycker om när man visar sådana här ritningar där man ser väderstreck, våning och placering av lägenheten i huset. Det borde alla mäklarannonser ha! :heart:
Ja, den var snygg och tydlig.

Spana in ett mäklarföretag i din närhet som ofta har dåliga planlösningar.
När du funnit det, gå på ett par visningar och tag flera kort.
Rita därefter upp en planritning såsom du tycker att den borde se ut.

När du är klar med 5 exemplar där du gjort det bättre än mäklarbyrån så bokar du in ett samtal, presenterar ditt material och berättar hur de med hjälp av dina ritningar kan få fler kunder på sina visningar.

Självklart vill de bara visa lägenheter i bra lägen på et sätt du presenterar ovan, längs ner i hörnet, med dålig utsikt - den nöjer de sig nog med genom att visa planlösningen. Men att få in det i bra lägen är ett säljargument (och den intelligenta köparen förstår varför det saknas).
 
Svårigheten är inte att rita "snygga" planlösningar utan få allt att gå ihop med utsidan. Lägg därtill byggstandarder, hustillverkares system mm. Många kan rita hus men få gör det bra. Själv är jag av typen att även om kunden och jag talar samma språk ser jag sakerna framför mig och kunden ser det på ritning sen och då vilm kanske revidera. Det är ingen nackdel då ett hus behöver funderas en hel del på för att bli bra !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.