Jag tror att du ska hålla dig till färger som återfinns på huset. Att måla vita vindskivor borde väl funka fint eftersom ni har vita fönster på huset. Hängrännorna behöver nog inte heller ha samma färg eftersom era andra hängrännor är en bit upp men det är svårt att svara på utan att studera en helhetsbild. Om den grå färgen på vindskivorna skiljer sig tydligt från den grå färgen på uterummet så tycker jag att det skulle kunna vara ett bra alternativ också.
 
Blev precis klar med första lagret färg!
Nymålat uthus på kvällen med första lagret färg, stege framför och skyddsplast på fönstren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kan ta en bättre bild imorgon när det inte är mitt i natten. :crysmile:
 
  • Gilla
iSnobben
  • Laddar…
Du jobbar ju längre dagar än vad jag gjorde innan grabben kom ;)
 
Ta bilder i motljus blev inte bättre än på natten, men här är en bild från baksidan.
Baksida av hus med nymålat, grått plank och täckt fönsterparti i motljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ser ganska ok ut tycker jag. Ska se om jag kan börja en andra strykning i eftermiddag.
 
  • Gilla
andthe och 2 till
  • Laddar…
Blir bra, det där. Har själv upplevt känslan som man känner när glas, väggar och tak är på plats. Tyvärr är det ju en del kvar inne innan man kan sätta sig ner och njuta. Men du är på god väg.
 
  • Gilla
Nefrums
  • Laddar…
R roli skrev:
Blir bra, det där. Har själv upplevt känslan som man känner när glas, väggar och tak är på plats. Tyvärr är det ju en del kvar inne innan man kan sätta sig ner och njuta. Men du är på god väg.
Ja, det är mycket jobb där inne, förhoppningsvis kan jag börja med det till helgen.
 
Jo, jag vet. Byggde själv ett egenritat lösvirkes uterum för 9 år sedan med många speciallösningar, bl.a vid anpassningen mot huset. Men när det är färdigt ångrar man sig inte. Var det bästa vi gjort, möjligen kunde det varit lite större.... trots ca 35 m² invändigt, men en del är berg i dagen och går inte att nyttja som golvyta.
 
R roli skrev:
Jo, jag vet. Byggde själv ett egenritat lösvirkes uterum för 9 år sedan med många speciallösningar, bl.a vid anpassningen mot huset. Men när det är färdigt ångrar man sig inte. Var det bästa vi gjort, möjligen kunde det varit lite större.... trots ca 35 m² invändigt, men en del är berg i dagen och går inte att nyttja som golvyta.
Ja det blir lätt många special lösningar vid anpassningen till huset. :)
Vårt går ju runt hörnet så ena kortsidan är 125mm längre än den andra.
Sen ansluter ju den kortare kortsidan mitt i ett fönsterparti, så där fick jag trixa lite:
Specialanpassad träkonstruktion runt ett hörnfönsterparti under byggnadsarbete med synliga elledningar och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är typ 12 cm vägg mellan stolpen och fönster, där kommer även all el upp.
 
  • Gilla
holmberg87
  • Laddar…
Idag han jag måla allt det gråa ett andra lager, samt ett första lager på vindskivorna!
Och detta nästan innan det blev mörkt! :D
 
  • Gilla
andthe och 1 till
  • Laddar…
Då så var det färdig målat!
Ny målad uterumstillbyggnad med stora fönster och solpaneler på taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
andthe och 7 till
  • Laddar…
Idag har jag fixat till färg spill och fogat runt alla patier och fönster. Efter ett par kanter lyckades jag få till fogar som såg ok ut. :)
Närbild av nyligen fogade kanter runt ett fönster med skugga av personen som fotograferar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har även spikat upp masonit i hela taket.
Tak med träreglar och nyuppspikad masonit, synliga fönster och färgade kanter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ramnemark och 3 till
  • Laddar…
Inte så mycket byggt idag, det blev stranden med familjen istället.
Men lite han jag med. Jag har satt upp apparatdosor och flexslang.
Ska se om elektrikern kan komma nästa vecka och koppla in.
Installationsfas av apparatdosor och flexslang i ett pågående byggprojekt med träreglar och isolering i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Idag kan jag knappt röra min högra arm, Har sjukt ont i armbågen :cry:
Antar att det var allt grävande i hårt packat bärlager för att lägga ner markslangen till elen.
Får bli en liten paus i byggandet tror jag.
 
Nefrums Nefrums skrev:
Idag kan jag knappt röra min högra arm, Har sjukt ont i armbågen :cry:
Antar att det var allt grävande i hårt packat bärlager för att lägga ner markslangen till elen.
Får bli en liten paus i byggandet tror jag.
Ajaj det där är ju inget kul. Vila och ta hand om armbågen.
 
Jag kunde inte riktigt hålla mig ifrån att bygga igår.
Men nu har jag även ont i min högra tumme. Spika med vänster hand var svårt. :crysmile:
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.