Emelie87
Hej. Håller på att renovera verkstaden så att min man har en ”mancave” till fotbolls VM startar. Min fråga är då, golvet är ett ojämnt betonggolv utan brunn och det finns egentligen inga krav på lutning alls därinne, firman jag tig kontakt med för att komma och pumpa in avjämningsmassa ville ha en enorm summa pengar så jag började tänka i andra banor. Kan jag regla upp med 45x45 limma och skruva golvspånskivor direkt på betonggolvet? Sedan lägga in ett vanligt klickgolv uppe på det? Måste jag lägga något mellan regel och golv? Vilket cc rekommenderar ni? Räcker 60cc eller kommer det att svikta? Tack på förhand / Emelie
 
Inga reglar på en isolerad platta .
Har du nån uppfattning om hur ojämnt det är 3mm? Eller 50?
 
Emelie87
Vi har ett garaget på under verkstaden, så denna platta ligger inte direkt mot marken. Har det någon betydelse?
 
  • Gilla
Martin Svanberg
  • Laddar…
Är det garage under och inga fuktproblem kan du göra som du tänkt. Finns massor med äldre hus som har gjutet källaretak och reglat golv ovanför i bostadsdelen. Kila bara upp ojämnheterna så golvet blir plant och inga reglar sviktar.
 
Emelie87
Tack
 
Emelie87
Tror ni att 60 cc räcker?
 
Beror lite på vad ni skall ställa på golvet. Det är aldrig fel att köra 40 cc för svårare att efteråt bryta upp och lägga till. Det blir inte heller så mycket dyrare än flera reglar och skruv.
 
Emelie87
Det ska stå en soffa, ett pokerbord och en hörnbar. Så inte så mycket. Rummet är ca 55 kvm.
 
Jag hade kört 40 cc för användningen kan ändras om några år och som jag sa, blir det inte så mycket dyrare.
 
Emelie87
Tack så mycket. Tur att jag är mammaledig så jag hinner innan fotbollen drar igång :)
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
Din karl ska vara lycklig som har en kvinna som fixar åt honom!
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
Tomture61
Om du lägger golvspån , 22 mm , är cc 60 normen för bostadsgolv , om det inte är frågan om badrumsgolv / klinkersgolv.
 
Emelie87
Ett renoverat vardagsrum klart för fotbollsmatch med pokerbord, soffa och projektor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyligen renoverat vardagsrum klart för Sverige - Mexico match med soffor och projektor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat rum med mörkt golv, darttavla på väggen och verktyg upphängda, redo för matchen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat garage med arbetsbänk, verktyg och fönster, klart för fotbollsmatchen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hann klart till Sverige - Mexico matchen :crysmile::strong:
 
  • Gilla
Dowser4711 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.