Hej,

jag har begärt in offert på ett uterum samt trädäck från Svenska Kvalitetsbyggnationer AB i Spånga: www.svenbygger.se . Har någon anlitat dem? Är intresserad av både goda och dåliga omdömen.
 
D
Använde du dem? Eller någon annan i närheten och kan rekommendera?
 
K
Dessvärre har jag använt dem. Ett stort misstag måste jag säga med facit i hand. Till en början gick allt bra, men så fort jag började syna deras arbete framkom det en rad allvarliga brister. Kvalitet är tydligen en bedömningsfråga, och man hoppas faktiskt att de så kallade snickarna fått någon form av utbildning innan de fick inresetillstånd eftersom de inte fick någon direkt vägledning av deras arbetsledare på bygget.

Sammanfattningsvis: ett stort varningens finger för detta företag!!!
 
Det är väl lite som med nationer som har med ”demokratiska” i namnet. DDR, Kina, Nordkorea m.f. Skriver msn ut det i namnet är det kanske för att det ska finnas någonstans.
 
K Karl-77 skrev:
Dessvärre har jag använt dem. Ett stort misstag måste jag säga med facit i hand. Till en början gick allt bra, men så fort jag började syna deras arbete framkom det en rad allvarliga brister. Kvalitet är tydligen en bedömningsfråga, och man hoppas faktiskt att de så kallade snickarna fått någon form av utbildning innan de fick inresetillstånd eftersom de inte fick någon direkt vägledning av deras arbetsledare på bygget.

Sammanfattningsvis: ett stort varningens finger för detta företag!!!

Du har inte fyllt i din profil fullständigt, vilket man måste göra när man ger referenser. Gör det, annars måste vi tyvärr radera ditt inlägg.
/Moderator
 
K
D Daniel 109 skrev:
Det är väl lite som med nationer som har med ”demokratiska” i namnet. DDR, Kina, Nordkorea m.f. Skriver msn ut det i namnet är det kanske för att det ska finnas någonstans.
Jo, så är det nog. Varken Svensk eller Kvalitet uppvisades under byggets gång. Dock känns det ganska signifikativt när man ser alla hantverkarbilar i Sverige med utlänska registreringsskyltar men med svensk-klingande namn på både bilar och visitkort. Utländs arbetskraft har jag inget emot, så länge de håller sig till svensk standard, i enlighet med svensk praxis och behandlar kunder med respekt. Som det ser ut nu finns det alldeles för många lycksökare i byggbranschen vilket ställer oss privatpersoner långt utanför rättvisans långa arm (läs ARN).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.