En kvinna kommer in på ett café och ska beställa en kopp kaffe. Före henne i kön står en äldre man. När gubben beställer sitt fika så tar det lite tid för den äldre mannen att plocka upp sina mynt ur plånboken och unga tjejen bakom kassan blir märkbart irriterad och snäser av pensionären otrevligt när han väl lyckas betala.

– Plocka upp mynten så du har har dem färdiga att betala med nästa gång så går det snabbare för alla, säger hon.

”Maken till dålig service” tänkte kvinnan och bestämde sig för att lära tjejen bakom kassan en läxa.

När hon kommer fram för att beställa så frågar hon vad en kopp kaffe kostar.

-11 kronor, svarar hon i kassan.

– Det var dyrt, svarar kvinnan, men okej.

Då tar hon upp 11 enkronor och ”råkar” slänga dem på golvet när hon ska betala.

Tjejen i kassan blir ännu mer irriterad men eftersom hon är på jobbet så ler hon bara åt kvinnan samtidigt som hon mumlar något ohörbart när hon böjer sig ner och plockar upp pengarna.

När hon stoppat enkronorna i kassan så frågar hon kvinnan om hon vill ha något mer?

– Jag kan ta en kopp kaffe till, svarar kvinnan.

– Det blir 11 kronor.

Kvinnan stoppar ner handen i handväskan och drar fram en tjugolapp. När hon ska räcka över den till den unga tjejen så ”råkar” hon tappa den på golvet.

Nu brinner det av ilska i tjejens ögon men eftersom hon är på jobbet kan hon inte göra så mycket. Hon mumlar mer eller mindre hörbara svordomar när hon böjer sig ner och plockar upp 20-lappen.

Nu bestämmer sig tjejen för att hämnas så istället för att ge kvinnan växeln i handen så skjuter hon menande över 9 enkronor så att de hamnar på golvet och ler.

Då stoppar kvinnan ner handen i fickan, tar upp två enkronor till och säger med ett leende:

– Jag tar en kopp kaffe till tack!
 
  • Gilla
Staffans2000 och 3 till
  • Laddar…
Lite OT.. Men jag blev uppringd av ett okänt nummer. Sökte på nr och hittade företaget. Skulle vara kul att höra VD'n presentera sig...
  • VD:
    Mats Daniel Selling
  • Bolaget registrerat:
    2000-02-29
  • F-skatt:
    Ja
  • Momsregistreringsnummer:
    Ja
  • Svensk Näringsgrensindelning - SNI
  • 82200 - Callcenterverksamhet
 
Redigerat:
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Ungefär som när Jerker ska hälsa på någon engelskspråkig. Han sträcker fram sin fuktiga hand och säger: "- Hello. I'm Jerker"

För att inte tala om Gun Hellsvik...
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Kan i sammanhanget nämna dalmasen Stillborn. det är ännu ett namn som inte fungerar internationellt ;)
Mvh Findus
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
I högstadiet gick det en i min parallellklass som hette Tham Pong Tham. Det tyckte jag var hejdlöst kul. Även Fittim är ett kul albanskt namn :)
 
Min kompis Odd använde sitt andranamn när han var i Australien....
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Min kompis Odd använde sitt andranamn när han var i Australien....
Vad var hans andranamn? Dick?
 
useless useless skrev:
Ungefär som när Jerker ska hälsa på någon engelskspråkig. Han sträcker fram sin fuktiga hand och säger: "- Hello. I'm Jerker"

För att inte tala om Gun Hellsvik...
Men presentera sig som Gun Hellsvik, Minister of Justice, i USA funkar väl bra, ger vmycket respekt :surprised: :cool:
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
I Borlänge fanns det förr ett släktnamn som var Stake.

...och, ja, det fanns en Inge i släkten.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
I högstadiet gick det en i min parallellklass som hette Tham Pong Tham. Det tyckte jag var hejdlöst kul. Även Fittim är ett kul albanskt namn :)
Och jag hade en granne som hette Ann Ahl. (y)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Frun hade en arbetskamrat från Island på ett äldrebo som hette Snorre......
Han fatta inte vad som var så kul.

Protte
 
  • Gilla
arkTecko
  • Laddar…
Staffans2000
Och min kollega heter Hell i efternamn. I USA presenterade han sin fru... Maj Hell!
Men detta har vi väl dragit tidigare?

Staffan
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Frun hade en arbetskamrat från Island på ett äldrebo som hette Snorre......
Han fatta inte vad som var så kul.

Protte
Det är ju fornnordiskt och finns i alla våra länder. Asle är väll ett lika roligt namn :)
 
prototypen prototypen skrev:
Frun hade en arbetskamrat från Island på ett äldrebo som hette Snorre......
Han fatta inte vad som var så kul.

Protte
Jag hade tidigare en arbetskamrat från Jugoslavien som hette Enis i förnamn, och jag har dessutom för mig att hans efternamn började på P.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.