Hej,
Jag fick ett offert ifrån ett bygg företag på ca 6314 kr i kvadraten på ett större garage bygge ex. el och markarbeten. Vad tycker ni är det rimligt den är mindre än 500m2?
 
Va? Ska du bygga ett 500m2 stort garage? Tre mille låter väl billigt isf? :)
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
Yea, ska ha lite utrymme för annat också samt vi ska ha en andra våning men totalt fick vi ungefär den summan. Jag tycker att det låter billigt med. Köper man ett nytt hus går man inte undan på 20k i kvadraten nu för tiden...
 
  • Gilla
Sylvestris och 1 till
  • Laddar…
"Lite" :) Vårt dubbelgarage är ca 40kvm...
 
E
Låter dyrt . Mitt på 63m2 inkl hörmann elport, Panasonic luftvärmepump , välisolerat ca 100.000 kr. Jag gjorde iofs 90% av jobbet själv
 
E Elsamimmi skrev:
Låter dyrt . Mitt på 63m2 inkl hörmann elport, Panasonic luftvärmepump , välisolerat ca 100.000 kr. Jag gjorde iofs 90% av jobbet själv
Haha, så 100.000 motsvarar material och 10% av jobbet. Var tror du då det kostar att lägga ut 100%?
 
Vad är det för mått och takhöjd som gäller för offerten? Nyfiken!
 
E
stefancrs stefancrs skrev:
Haha, så 100.000 motsvarar material och 10% av jobbet. Var tror du då det kostar att lägga ut 100%?
Det hade blivit i mitt specifika fall 2685kr/m2 inkl rot
 
E Elsamimmi skrev:
Det hade blivit i mitt specifika fall 2685kr/m2 inkl rot
Hade själva bygget bara gått på 70kkr för 63kvm garage? Oerhört billigt!
 
En bekant till mig byggde ett ~200m2 garage med loft strax över 5800kr/m2. Gjorde loftet själv dock.
 
Stickan56
Ni måste ju speca vad ni jämför. Är det äpplen ni jämför eller päron:cool:
Isolerat, Betongplatta, Vatten, El etc.

Stickan
 
Stickan, sant. I det här ingår inget vatten, grund/ markarbeten och vatten.
Xerxez det var billigt vad byggdes den av? Vi tänkte stål i till det här.
 
B Byggfan skrev:
Vad är det för mått och takhöjd som gäller för offerten? Nyfiken!
Det här blir mer som ett hall får ni tänka er. Det är ungefär 12m upp till nock. Väggarna har ett u-värde på 0.08 bland annat. Det är ett nytt företag då som vi har fått offert ifrån.
 
Tror det var isolerad grund och byggnad, i trä. Han har elektriker i släkten så där kom han nog undan billigt. Vatten drogs in efteråt.
 
Vad det kostar beror ju helt på hur det är konstruerat också, alltså spännvidd på takstolar, typ av takstolar, om de är stödda av pelare eller om det är fritt hela vägen, vilket material konstruktionen görs i etc.

Om det är 500kvm är det kanske inte bara att förstora ett vanligt litet garage utan det kanske krävs speciella förstärkningar, limträbalkar, stålkonstruktion etc.?
 
  • Gilla
northlightsv och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.