Stickan56
P Peter_K skrev:
Ja var och en får väl avgöra hur mycket närheten till City är värd. Själv skulle jag aldrig betala 5 miljoner för ett litet ruckel på 50 kvm med en pytteliten tomt.
Tomten är så liten så man får gå ut på gatan för att kunna byta åsikt.

Stickan
 
  • Gilla
jocke31 och 3 till
  • Laddar…
Fast pendla kan man få göra fast man bor på landet. Efter att vi flyttade från Stockholmsområdet fick jag tre gånger så långt till jobbet i den närmsta småstaden.
(Men å andra sidan kostar husen mindre än en tiondel av priserna i storstan och närmsta granne finns på lagom avstånd, några hundra meter.)
 
  • Gilla
ylven
  • Laddar…
Jag har en timme med bil till mitt jobb på Saab i Linköping. Bor i glesbygd i Västerviks kommun. Här nere kostar ett vanligt hus med lite renoveringsbehov 0,5-1 miljon. Att ha 4-5-6 miljoner mer i skuld känns helt barockt. Vad exakt ger det för mervärde?
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
ylven ylven skrev:
Jag har en timme med bil till mitt jobb på Saab i Linköping. Bor i glesbygd i Västerviks kommun. Här nere kostar ett vanligt hus med lite renoveringsbehov 0,5-1 miljon. Att ha 4-5-6 miljoner mer i skuld känns helt barockt. Vad exakt ger det för mervärde?
All kultur! Teater! Bio! Muséer! Allt det där som man ändå inte utnyttjar när man bor där men däremot nu när man är på besök ibland!
Sen finns det förstås betydligt fler jobb där än här.
Men jag ångrar inte att vi flyttat från Stockholm!
 
  • Gilla
AXS och 4 till
  • Laddar…
Jag tycker detta är ännu ett beklämmande fall av lockpriser, stödda av de obehagliga mäcklarna!

Det finns alltså ett bud till det pris som var utgångspris från början (lagt 14/5, redan innan denna tråd skapades). Sedan blev det inga fler bud, och de höjde priset och satte det som acceptpris. Kan man få ett tydligare bevis för att första priset var ett lockpris? Ni som lagt budet, anmäl mäcklaren för lockpris!
 
  • Gilla
Villa1949 och 1 till
  • Laddar…
Stickan56
E Enolf skrev:
Jag tycker detta är ännu ett beklämmande fall av lockpriser, stödda av de obehagliga mäcklarna!

Det finns alltså ett bud till det pris som var utgångspris från början (lagt 14/5, redan innan denna tråd skapades). Sedan blev det inga fler bud, och de höjde priset och satte det som acceptpris. Kan man få ett tydligare bevis för att första priset var ett lockpris? Ni som lagt budet, anmäl mäcklaren för lockpris!
Finns det något bud? Enligt budhistoriken så är budet annullerat.
Det är inte mäklaren som bestämmer det är säljaren.

Stickan
 
Stickan56 Stickan56 skrev:
Finns det något bud? Enligt budhistoriken så är budet annullerat.
Det är inte mäklaren som bestämmer det är säljaren.

Stickan
Det fanns ett annullerat bud och ett annat med samma tidsstämpel. Men det kanske var samma, något otydligt. Så nu kanske inget bud finns, men nåt har ju uppenbarligen funnits. Men utan vetskap om när dessa lades i förhållande till prishöjningen blir det bara spekulation. Men visst vore det underligt om inga bud inkommit, säljaren HÖJER priset, och därefter inkommer ett bud på tidigare utgångspris? Sannolikt?
 
Redigerat:
Stickan56
E Enolf skrev:
Det fanns ett annullerat bud och ett nytt med samma tidsstämpel. Men det kanske var samma, något otydligt.
Senaste ligger överst. Alla bud skall registreras även om budgivaren hann ångra sig innan mäklaren hunnit registrera det. Därav den konstiga tidsstämpeln. Men det är bara min tolkning.

Stickan
 
Klart fall för mäklarsamfundet
 
Hur har det gått med huset?
 
  • Gilla
sunqan
  • Laddar…
Stickan56
T toolman77 skrev:
Hur har det gått med huset?
Jo, det är till salu
Men det är dödsbo så det kanske inte är någon press att sälja.

Stickan
 
T toolman77 skrev:
Nu är huset ute igen med nya mäklare och vad jag tolkar som en friskrivning från fel "Fastigheten överlåts med s.k. fullständig friskrivningsklausul för eventuella dolda fel eller brister i fastigheten."

[länk]
Känns som att mitt erbjudande om planlagd mordbrand på rucklet allt mer framstår som en barmhärtighetsåtgärd för mänsklighetens bästa. Kanske dags att börja blanda till napalmen trots allt.
 
  • Gilla
toolman77
  • Laddar…
Stor tomt, 530 kvm...? I min värld ligger en normal villatomt på 900 - 1000. En stor tomt är bortåt 3000.
Mycket mindre än 530 kan den väl inte vara om det ska få plats en fristående villa på den.
Dom där mäklarna, dom är väl för tokiga!
 
  • Gilla
belrain och 5 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Stor tomt, 530 kvm...? I min värld ligger en normal villatomt på 900 - 1000. En stor tomt är bortåt 3000.
Mycket mindre än 530 kan den väl inte vara om det ska få plats en fristående villa på den.
Dom där mäklarna, dom är väl för tokiga!
Kvarterets minsta tomt är 415 kvadrat. Egnahemsområdena har generellt små tomter på 350-600kvadrat. De allra minsta tomterna har husets gavel i tomrgräns så att det inte går att gå runt huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.