C CM1234 skrev:
Däremot hade jag föredragit ett alternativ hos exempelvis Jula/Rusta/m.m att man kan få reklamen på mailen istället, för att spara på miljön...
R felixmartensson skrev:
Finns hemsidor där de flesta reklamblad samlas och går att läsa, från samma hemsida.
http://www.veckanse.se/erbjudanden täcker en stor del av det som brukar komma i vår brevlåda. De har även ett nyhetsbrev via mail.
 
  • Gilla
FRS05 och 2 till
  • Laddar…
När jag bodde i hus som hade vedspis så tog jag reklamen för att ha något att tända med.

Nu när jag bor i lägenhet så vill jag absolut inte ha reklam och sådan skit. klarar mig mycket bra utan!
 
Men vad är det som är jobbigt med det? Lägga det på hög och gå ner till tidningsinsamlingen? Eller är det jobbigt för man har dålig självkänsla och blir påverkad och bara måste gå och handla?
Reklam ger en hel del jobb som någon nämnde i tråden och kan jag rädda jobb till Sverige så kan jag stå ut med lite papper i brevlådan. Så jäkla mycket är det inte, inte i våran stad i alla fall. Möjligt att det är värre i större städer.
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Man förstår ju tanken hos den enskilde men för den som skickar ut det gör det ingen skillnad om 1 promille avstår. Samma reklambudget och samma tryckkostnad om de så slänger 2pall trycksaker.
Roade mig med att verkligen gå till spetsen ang en katalog som jag får från packoplock. Ibland får man liksom 2-3 kataloger av samma utgåva med nå månaders mellanrum och det är precis som att de vill pocka på uppmärksamhet bara, beställ nu, du har väl inte glömt bort oss men när jag frågade om detta (högt upp, inte bara hos kundtjänsten) så var det bara liksom att skit i det du. Vi gör vad vi vill med vår katalogbudget. Ingen förståelse alls över att vad ska jag ha tre likadana kataloger till? Jag spar faktiskt den nyaste hela tiden.
 
G Ganescha skrev:
Men vad är det som är jobbigt med det? Lägga det på hög och gå ner till tidningsinsamlingen?
Det är väl klart att det är ett både jobbigt och onödigt arbete om man helt saknar intresse för reklamen. Det mesta slipper man dock med en enkel skylt/lapp så problemet är normalt lättlöst.
 
Alfredo Alfredo skrev:
[länk] täcker en stor del av det som brukar komma i vår brevlåda. De har även ett nyhetsbrev via mail.
Glömde att nämna att de även har en app om man nu är lagd åt det hållet. http://www.veckanse.se/app
 
Kastar hälften av reklamen, sparar hälften..
Hade jag inte varit intresserad av reklamen alls hade jag helt klart satt upp skylt "ingen reklam".. då skulle våran postlåda räcka hela månaden innan vi behövde tömma, troligen 2-3 månader.. ;)

Men jag planerar matinköp efter veckans reklam.. och då kollar jag reklamen från alla affärerna i närheten som jag gillar. Kan nästan alla priserna nu..

..sparar 5 av 20 kanske! (mesta pappret är bra och ha i botten på odlingslådorna iaf.. mot ogräs hehe.. bra att man kan ha dem till nått)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vill inte ha. Vissa ställen tar jag emot i elektroniskt format, t.ex. Lidl. För mycket papper som jag måste kånka till återvinningen, jag blir inte alls glad då jag ser det, bara mera jobb tänker jag.
 
Den enda nackdelen med reklam är när man är bortrest och att det verkligen signalerar att man är bortrest dvs huset står tomt.

För övrigt gillar jag reklamen. 90% kastas direkt i min personliga pappersåtervinning som sedan transporteras till kommunens pappersåtervinning. De resterande 10% tas in och läses noggrant liggandes i soffan och alltid hittar man något intressant till extrapris.
Ska kanske tillägga att jag ändå skulle köpt de produkter fast till fullpris hos konkurrenten och då kan jag lika väl köpa dom till extrapris genom att ägna några minuter att kolla igenom reklamen. Mestadels är det faktiskt mat det handlar om. I Kalmar är det ICA Maxi och City Gross som är de två stora drakarna. COOP är numera ett minne blott och det är väl bara en tidsfråga innan de konkar.
 
  • Gilla
Ganescha
  • Laddar…
fia_mstd fia_mstd skrev:
Inger reklam till oss. Till mig får man inte heller skicka adresserad reklam eftersom jag spärrat min adress för det, …
Tacl för tipset! Har inte hängt med i svängarna men efter en kvick sökning har jag avsagt mig även den adresserade bråten.
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Korvgubbe
elektronikfreak elektronikfreak skrev:
Den enda nackdelen med reklam är när man är bortrest och att det verkligen signalerar att man är bortrest dvs huset står tomt.
Det finns magnetiska "Ingen reklam, tack" skyltar. En sådan kan ju vara en lösning, då man kan välja själv när man vill ha reklam, och när man inte vill ha det. Vill man vanligtvis ha reklam så kan man låta skylten sitta på insidan, reser man bort en period kan man sätta den synligt och slipper en massa reklam som samlas på hög.
Kräver ju i och för sig att man har en brevlåda i metal, men har man inte det kanske man har en snäll granne som kan ta hand om posten när man är borta.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.