Om det brinner i den då?
 
  • Gilla
TechChad och 5 till
  • Laddar…
Då fyller dom den med skum...
 
  • Gilla
Robert Kooijman och 2 till
  • Laddar…
Skumt! Kan brandorsaken vara nyhetstorka?
 
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
Fairlane
Herrejösses. Är det samma personer som ringer och ber att få sin pool fylld av räddningstjänsten som ringer 112 på fyllan för att få skjuts hem när pengarna är slut så de inte kan ta taxi?
 
  • Gilla
dajaskazal och 3 till
  • Laddar…
F
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Det ärnpgit som de har gjort på vissa håll. Så det är inte konstigt att folk frågar. Jag förutsätter att de inte ringer 112. Hur det kan bli en nyhet fattar jag dock inte.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
H
Vi fick vår pool fylld för några veckor sedan. Ett samtal till räddningstjänsten som hade en hög med beställningar att beta av innan de kunde komma till oss.
Ut kom en av räddningstjänstens tankbilar med en brandman som fyllde upp vår lilla pool. Bor utanför Jönköping så räddningstjänsten får ju sitt vatten från vättern.

Kostanden är ungefär 800kr/timmen, så man betalar inte per kubikmeter,,,
 
I min kommun kan man få hjälp av kommunens VA-avdelning att fylla poolen
Om brandpost eller spolpost finns inom räckhåll går det lös på 3600 kr.
 
Fairlane
Ok, känns inte som väl spenderade skattepengar att räddningstjänsten ska fylla privata pooler.
 
  • Gilla
jocke31 och 2 till
  • Laddar…
H
Fairlane Fairlane skrev:
Ok, känns inte som väl spenderade skattepengar att räddningstjänsten ska fylla privata pooler.
Det är ju inte skattepengar som används då jag faktiskt får betala för mig...
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Tycker det låter som en rimlig tjänst. Utgår från att det inte går ut över det normal släckningsarbetet.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Fairlane
Då borde isåfall taxan vara en annan. Två personer plus en bil för 800kr/timme plus att man inte betalar för vattnet betyder att övriga skattebetalarna sponsrar.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Alternativet att de sitter och väntar ger knappast mer intäkter. De har ju hela tiden beredskap att åka på larm. Men om de i väntan på det kan hjälpa medborgarna och dryga ut den kommunalakassan tycker inte jag att det låter helt fel.
 
  • Gilla
AndersOhrt och 9 till
  • Laddar…
H
Fairlane Fairlane skrev:
Då borde isåfall taxan vara en annan. Två personer plus en bil för 800kr/timme plus att man inte betalar för vattnet betyder att övriga skattebetalarna sponsrar.
Jag skrev att det var 1 person som kom ut. Det var på kvällen och läget i kommunen var lugnt för tillfället. Hade det sett annorlunda ut hade de såklart inte kommit.

Sen kan jag tycka det är konstigt att du klankar ner på personer som använder en tjänst som erbjuds?
 
  • Gilla
Hullefar och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.