Hej ärade forummedlemmar,

Vi bestämde oss för att byta varmvattenberedare -en gammal Thermia från 1966. Planen var att göra rivningen själv. När panel och isolering åkt av visade sig att pjäsen är fastgjuten i golvet. Utrymmet är trångt och det finns egentligen ingen möjlighet att forsla bort utan den måste delas i bitar. Till saken hör också att den väger 130-150 kg. Kan någon tipsa om företag i Uppsala som kan klara detta?
 
Jula, tigersåg? :rolleyes::rofl:
 
Bostadsrättsföreningen jag bor i anlitar Upplands Boservice samt UFS för mindre jobb. De är inte billigast, men brukar kunna dyka upp med kort varsel. Tror att båda firmorna även gör uppdrag hos privatpersoner.
 
Z ZipLock skrev:
Bostadsrättsföreningen jag bor i anlitar Upplands Boservice samt UFS för mindre jobb. De är inte billigast, men brukar kunna dyka upp med kort varsel. Tror att båda firmorna även gör uppdrag hos privatpersoner.
Super -tack. Vi lyckades få hjälp av båda ovanstående tips.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
J John_Anders skrev:
Super -tack. Vi lyckades få hjälp av båda ovanstående tips.
Bra med uppföljning. Tack TS! :)
Får man fråga vad kalaset landade på? Kan vara bra ha koll på vad något sånt landar på mellan tummen och pekfingret.
 
Det skulle kostat runt 5000 SEK men jag fick bra tips om sågblad till tigersågen så jag gjorde jobbet själv i slutändan. Det var cirka 4 mm metall med en tunn kopparplåt. Blev 3 horisontella snitt för att få 4 delar.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Roligt att det gick bra med tigersågen :)
Onödigt att betala för att få saker skrotade och "förstörda"...
 
Så sant! Efter att försökt bära ut åbäket kände jag för att använda en slägga men det hade nog inte varit så effektivt.
Det gick några blad till tigersågen men det var det värt. Intressant nog var de mer grovtandade bladen bättre än fintandade.
 
J John_Anders skrev:
Så sant! Efter att försökt bära ut åbäket kände jag för att använda en slägga men det hade nog inte varit så effektivt.
Det gick några blad till tigersågen men det var det värt. Intressant nog var de mer grovtandade bladen bättre än fintandade.
Grovtandade "äter" ju mer i varje tag och är bra för grövre arbeten. De fintandade är ju för just finlir och brukar alldeles för snabbt överhetta om man ska såga längre sträckor i metall eller hårt material.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.