Hej,
skulle vilja montera en handdukstork Smedbo, se bild ”upp och ner”, dvs 180 grader, för att få elkopplingen så nära eldosan som möjligt för att slippa sladdar.
Den är eldriven med timer och inte vatten, så hoppas att el (på samma sätt som om det hade varit en lampa) är okänslig för att man vrider den?
Någon som vet?
 
  • Smedbo elektrisk handdukstork i förpackning med bild av torken och tillbehör vid byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad står det i monteringsanvisningen?
 
Hittade inte monteringsanvisningen på nätet, vill inte köpa förrän jag vet om det är ok att vända på den.
 

Bästa svaret

Ja, enligt monteringsinstruktionen kan den monteras med elanslutning uppåt.

"DRY handdukstorkar är vändbara och kan monteras med elanslutningen upptill. Vid behov kan distansrören vändas så att fästskruvarna döljs."
 
  • Gilla
MammAnette
  • Laddar…
Jag hade kontaktat företaget och frågat i första hand. På denna modell kan du även slå på strömmen för 2 och 4 timmar per gång, jan bli svårt att komma åt timern från baksidan.
Jag har samma modell, sladden är 130 cm, jag hade provat mig fram för att ha den rättvänd.
Lycka till!
 
  • Gilla
MammAnette
  • Laddar…
Toppen, tack båda, Smedbo kunde bekräfta per telefon att det var ok att montera den 180 grader, det är bara texten som blir upp och ner.
Kommer ha elektriker som monterar elen så det blir ingen vanlig kontakt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.