Dags att bumpa tråden lite. Någon som känner till ett bra ställe att köpa jord i Norrort?
 
Att tänka på är att man får med sig väldigt lite på ett släp och ska man då betala per släp och alla turer springer priset snabbt iväg över det man betalar för en storsäck levererad. Visst ska man bara ha den mängden man kan få med sig på släp och har ett själv så blir det billigare.
 
Molnsätra är bra, genom att de tar betalt anpassat efter privata släp, handlar man på Jehanders eller liknande proffs ställen, så får man köpa, men med en rätt hög minimi betalning. Så den lilla mängd man får med på ett vanligt släp blir dyrt.
 
snuttjulle snuttjulle skrev:
Att tänka på är att man får med sig väldigt lite på ett släp och ska man då betala per släp och alla turer springer priset snabbt iväg över det man betalar för en storsäck levererad. Visst ska man bara ha den mängden man kan få med sig på släp och har ett själv så blir det billigare.
Att tänka på när man köper släp är att om man köper ett väldigt litet släp så får man också med sig väldigt lite när man hämtar jord.

Om man tänkte på detta när man köpte släp så köpte man ett väldigt stort släp och då får man med sig en hel del och det är fördelaktigt att betala per släp.

För mig blir det lite billigare att hämta själv än att ta hem en lastbil, och fördelen är att jag slipper ha en jättehög på tomten. Jag tar hem det jag behöver när jag behöver det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.