Hej
Vi har behov av att ta ner två stora ekar, bägge står nära hus och en av dem har ett mycket kraftigt grenverk över ett garage. Diameter på dem är 95 och 65 cm. Har någon en susning om vad detta skulle kunna kosta? Har fått ett tips på 12 000 kronor, vad tror ni om det?
 
Är de något sånär friska borde virket vara värt en del. Kostnaden att fälla låter inte orimlig.
 
  • Gilla
Nancy Biäng
  • Laddar…
Spontant låter det som ett bra pris men då ingår förmodligen inga ytterligare tjänster i det priset. En del trädfällare erbjuder t.ex. bortforsling av allt, flisning av mindre grenar och lövverk samt att man får träden kapade i önskade längder.
 
  • Gilla
cope och 1 till
  • Laddar…
Man önskar ju att företaget kan ta virket som betalning för bortforsling, men ja... jag har ju lite koll på priset i alla fall, så att jag inte betalar överpris.
 
Kolla att du verkligen får fälla dem först. Kommunen kan ha restriktioner på fällning av grova träd och framför allt ekar även på tomtmark
 
  • Gilla
TottoGBG och 1 till
  • Laddar…
T toolman77 skrev:
Kolla att du verkligen får fälla dem först. Kommunen kan ha restriktioner på fällning av grova träd och framför allt ekar även på tomtmark
Jepp, det har jag kollat. Gränsen går vid 1 m i diameter innan man måste samråda med länsstyrelsen.
 
Nancy Biäng Nancy Alke skrev:
Hej
Vi har behov av att ta ner två stora ekar, bägge står nära hus och en av dem har ett mycket kraftigt grenverk över ett garage. Diameter på dem är 95 och 65 cm. Har någon en susning om vad detta skulle kunna kosta? Har fått ett tips på 12 000 kronor, vad tror ni om det?
2014 fick vi en ek (80cm dia) fälld, 3800:- betalde vi, väldigt trevlig och bra kille att ha att göra med.
https://www.hitta.se/jims+trädfällning/kärna/nqsseccs
Sedan betalade vi 2500:- har jag för mig, då kom det en trädhämtare och körde bort ALLT.
Skönt, rörde inte en pinne.
Annons för tjänsten trädhämtning och stubbfräsning med kontaktinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
2014 fick vi en ek (80cm dia) fälld, 3800:- betalde vi, väldigt trevlig och bra kille att ha att göra med.
[länk]
Sedan betalade vi 2500:- har jag för mig, då kom det en trädhämtare och körde bort ALLT.
Skönt, rörde inte en pinne.
[bild]
Låter ju kanoners, då ska jag kolla med honom när jag flyttat, tack!
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Tog bort tre ekar i den storleken för ett år sedan och de kunde då stå på väg med lastbil för fällning och lastning. Efter skattereduktion blev kostnaden 12,500:- inklusive bortkörning.
Sedan blev det stubbfräsning och borttransport, samt två mindre äldre stubbar, 3000:- efter skattereduktion.
 
  • Gilla
Nancy Biäng
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.