Hej alla, nu behöver jag flera tips och idéer om vad detta kan bero på, kan börja med att säga att slutet av förra säsongen var det inga problem med detta fenomen.

Startar jag klipparen manuellt går den hela dagen till avsedd tid att stanna utan några problem. Men nästa dag är den avstängd i stationen igen. Jag kan t.om slå på den kl 08 så den ska vara redo kl 11, men då är den avstängd igen när det är dags.

Tycker jag har kablarna till laddstationen korta och på rätt sätt, men tydligen har något hänt under vintern?
Klockan / datum osv ser bra ut.
Bytt från svenska till engelska som jag läst om utan framgång.
senaste fw 2.66

All hjälp mottages tacksamt.

MVH Fredrik
 
A
Worx kallar det för en feature, jag kallar det för en bugg. Min stänger av sig om jag endast vill köra den manuellt, då kör den tills batteriet tar slut, kör hem och stänger av sig (tar inte laddning). Jag måste ha ett schema för att det ska fungera så nu kör den varje onsdag och söndag vare sig det behövs eller inte. Ytterligare en sak är att den måste få köra hem själv (via husknappen eller köra hem när batteriet är slut) för att inte stänga av sig.
 
Redigerat av moderator:
P proosen skrev:
Hej alla, nu behöver jag flera tips och idéer om vad detta kan bero på, kan börja med att säga att slutet av förra säsongen var det inga problem med detta fenomen.

Startar jag klipparen manuellt går den hela dagen till avsedd tid att stanna utan några problem. Men nästa dag är den avstängd i stationen igen. Jag kan t.om slå på den kl 08 så den ska vara redo kl 11, men då är den avstängd igen när det är dags.

Tycker jag har kablarna till laddstationen korta och på rätt sätt, men tydligen har något hänt under vintern?
Klockan / datum osv ser bra ut.
Bytt från svenska till engelska som jag läst om utan framgång.
senaste fw 2.66

All hjälp mottages tacksamt.

MVH Fredrik
Jag har nyligen haft exakt samma problem med min wg790e. Misstänkte att efter 4 säsonger så började mina tvinnade och eltejpade skarvar att krångla. Tog loss slingkabeln ifrån laddstationen och mätte motståndet, vilket visade sig vara lågt och bra. Efter jag gjorde detta så har den inte stängt av sig en enda gång i stationen på flera veckor. Vet inte om jag hade dålig kontakt vid inkoppling av slingkabeln som orsakade detta och att det blev bättre efter att jag haft loss den igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.