Hejsan!

Det finns redan lite trådar om terassmarkiser men jag tycker de är för gamla.

Idag skriver jag till forumet och frågar var man köper terassmarkiser av god kvalitet både på det mekaniska, och väven men helst utan att betala för mycket.

Jag vill naturligtvis ha grejer som håller länge och kan gärna betala för kvalitet men jag vill ha mycket markis för pengarna. Monterar gör jag själv. (450 cm bred, 3 meters utfall, motoriserad med fjärr och eventuellt med automatik)

Vill helst köpa markisen i Sverige eller åtminstone inom EU.

Tusen tack på förhand för alla tips!

Utan att veta något om vilken kvalitet som erbjuds har jag hittat:
 
Redigerat:
  • Gilla
carra
  • Laddar…
Vi har en ~4.5m bred elmarkis från Bauhaus, från deras egna märke sunweb.

Den har suttit uppe i en 7-8 år nu, inget strul utom att tyget börjar bli solblekt. Det är
söderläge på huset (Sthlms-området), så den är ute som oftast hela sommrarna.

Vår markis har en Somfy-fjärr, så det borde inte vara allt för dåliga grejjer som sitter i.
 
  • Gilla
verobar och 1 till
  • Laddar…
Vi handlade av webbmarkis.se (både fönster- och terassmarkis) dock ej motoriserade. Bra prylar, rätt leverans inom utlovad tid, inga problem att speca färger mm. Monterade själva.
 
  • Gilla
Peter2400 och 1 till
  • Laddar…
Köpte en terrasmarkis från www.dittsolskydd.se för tre år sedan väldigt nöjd en så länge.

Inga problem med leverans. Allt fungerade enligt plan förutom att några rostfria bultar till fästena saknades efter telefonkontakt så skickades dom nya bultar som jag hade dan efteråt, monterade själv inga problem.

Köpte en 6x3,5 m markis utan motor. Lite jobigt att veva in den så jag funderar på att motorisera den.
 
Chaly
Jag har haft en motoriserad markis från Skånska byggvaror uppe i 4 år nu. Monterade själv utan problem. Markisen fungerar ännu klanderfritt och markistyget har inte blivit nämnvärt blekt.
Inte bytt batteri i fjärrkontrollen ännu.
När jag gjorde research så vann Skånska byggvaror pris/prestanda-jämförelsen.
 
V
Köpte Brustor och den har levererat!
 
  • Gilla
Skånelängan
  • Laddar…
kramfors kramfors skrev:
Hejsan!

Det finns redan lite trådar om terassmarkiser men jag tycker de är för gamla.

Idag skriver jag till forumet och frågar var man köper terassmarkiser av god kvalitet både på det mekaniska, och väven men helst utan att betala för mycket.

Jag vill naturligtvis ha grejer som håller länge och kan gärna betala för kvalitet men jag vill ha mycket markis för pengarna. Monterar gör jag själv. (450 cm bred, 3 meters utfall, motoriserad med fjärr och eventuellt med automatik)

Vill helst köpa markisen i Sverige eller åtminstone inom EU.

Tusen tack på förhand för alla tips!

Utan att veta något om vilken kvalitet som erbjuds har jag hittat:
  • [länk]
  • [länk]
  • [länk]
  • [länk]
  • [länk]
  • [länk]
  • [länk]
Hur gick det blev det nån markis? Jag är intresserad att köpa en men klurar på vilken jag ska välja.
 
Dirtbond Dirtbond skrev:
Hur gick det blev det nån markis? Jag är intresserad att köpa en men klurar på vilken jag ska välja.
Jadå!

Handlade på https://www.webbmarkis.se/ och jag är helt nöjd med produkten.
 
kramfors kramfors skrev:
Jadå!

Handlade på [länk] och jag är helt nöjd med produkten.
Ok har med varit inne där och verkar bra.
Tog du motor och sol/ vindvakt? Funkar det bra isånafall
 
Dirtbond Dirtbond skrev:
Ok har med varit inne där och verkar bra.
Tog du motor och sol/ vindvakt? Funkar det bra isånafall
Ja jag köpte med motor samt sol/vindvakt. Allt fungerar fint. Hade jag köpt idag så hade jag sannolikt inkluderat möjlighet att styra med hjälp av min hemautomation Z-Wave.
 
  • Gilla
Hamahang och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.