Hej.

Har en stödmur på framsidan av mitt hus, och framför den en liten del innan gatan kommer. (Se bild)
Stödmur vid hus med en smal jordremsa fylld med ogräs framför en gångväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klåparen som la min gräsmatta la överbliven matjord där och nu växer det såklart ofantliga mängder ogräs där.
Vill gärna ha tips på en enkel och billig lösning som skulle minimera mängden ogräs.
Min tanke var att gräva bort den matjorden som finns och slänga på stenmjöl? Jag skall ändå beställa stenmjöl till ett annar projekt.
Är det lönt? Vet att det kommer komma ogräs ändå men känns som stenmjöl inte skulle vara lika frodigt som matjorden.

Tacksam för förslag!
 
Asfaltera? perfekt som gästparkering etc?
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Ska du ha på stenmjöl eller grus, lägg markduk under först! Annars är det övervuxet med ogräs innan du hinner säga Roundup.
 
  • Gilla
mg765
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Ska du ha på stenmjöl eller grus, lägg markduk under först! Annars är det övervuxet med ogräs innan du hinner säga Roundup.
Fast ogräset kommer ovan ifrån, så tror bara det är jobb i onödan?
 
Semiproffset Thiger skrev:
Asfaltera? perfekt som gästparkering etc?
Var väldigt sugen på det, men där är en stolpe som markerar var fibern och elen går in. Osäker om jag kan asfaltera över den?
 
A ATCAndy skrev:
Fast ogräset kommer ovan ifrån, så tror bara det är jobb i onödan?
Inget rotogräs? Hur lyckas ni med det? Ligger det redan duk under jorden?
 
A ATCAndy skrev:
Var väldigt sugen på det, men där är en stolpe som markerar var fibern och elen går in. Osäker om jag kan asfaltera över den?
Jo, om där är färdiglagt så. Kolla med nätägaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.