Vi är mitt uppe i badrumsrenovering och idag har dom varit fogat alla väggar men undrar är de svårt att få hörnen bra? som synes på bilden så ojämn fog men jag har ingen aning om de är svårt eller inte. det är en stor firma som varit aktiv sen 2000 och ha sett intyg på plattsättaren.

mvh patrik
 
  • Ojämn fogning i hörn av vitkaklade badrumsväggar under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Man brukar sätta en silikonsträng i hörn då det nästan är omöjligt att få den perfekt med fogen.
 
för överallt annars på alla raka väggar är fogarna jämna å fina så bara hörnen som är liknande. kanske man inte ska lägga för mkt energi å klaga på då?
 
BirgitS
Du kan ju alltid fråga snällt om det går att få hörnen bättre.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Du kan ju alltid fråga snällt om det går att få hörnen bättre.
men då ä frågan om dom måste plocka bort massa kakel å göra om eller hur dom gå till väga? för väntat 7 veckor nu på badrummet så vet i te om orka tjafsa om de om de inte ä smidigt.
 
Är dom färdiga ?
 
R RoBo skrev:
Är dom färdiga ?
foga golvet imorrn sen montera allt på måndag så då klart sen.
 
En del plattsättare siliconfogar hörnen efter hårdfogen. Kan ju vara så. Ni får kolla efter i morgon hur det ser ut.
 
R RoBo skrev:
En del plattsättare siliconfogar hörnen efter hårdfogen. Kan ju vara så. Ni får kolla efter i morgon hur det ser ut.
okay. de ska ja kolla med honom imorrn när han kommer.
 
Allt som görs för hand = hantverk, och kan aldrig bli lika exakt som ett kritiskt öga. :)
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
T
P patriq83 skrev:
foga golvet imorrn sen montera allt på måndag så då klart sen.
Du kan ju inte skrika "varg" förrän dom är klara. Personligen drar jag inte silikon i vägghörnen förrän dagen efter jag har fogat golvet.

Har du ingen dialog med dina hantverkare, man kan ju liksom fråga dom om saker man undrar över istället för att fråga på nätet:rofl:
 
T tank77 skrev:
Du kan ju inte skrika "varg" förrän dom är klara. Personligen drar jag inte silikon i vägghörnen förrän dagen efter jag har fogat golvet.

Har du ingen dialog med dina hantverkare, man kan ju liksom fråga dom om saker man undrar över istället för att fråga på nätet:rofl:
inte skrikit varg utan en fundering så därför inte skriver ut vilket företag det är som gör de,måste väl få undra när de första gången jag bor i hus och gör en större renovering?

å inte mkt kontakt då plattsättaren jobba 7-16 och jag 7-16 så inte ens sett honom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.